ماجرای یک افسردگی و خودکشی در ایلام که به ازدواج منجر شد

سرویس ایلام - مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: مداخله دادستان ایلام در یک پرونده ی قضایی باعث شد که یک خانواده از افسردگی حاد نجات پیدا کرده و زندگی آنها سامان بگیرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، رضا طاهری در شرح این ماجرا بیان کرد: در نوروز امسال یکی از دختران مددجوی مورد حمایت کمیته امداد ایلام پس از حضور در یکی از مراکز و کلینیک های مشاوره ای کمیته امداد در ایلام به علت افسردگی حاد در آستانه اقدام به خودکشی قرار دارد و پدر وی نیز در در زندان است لذا به منظور نجات این دختر و خانواده اش با دادستان ایلام مکاتبه و این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که در نهایت با مداخله دادستان ایلام و دستور آزادی این زندانی خانواده‌اش به سامان رسیده و دخترش نیز با رهایی از موقعیت خودکشی هم اکنون در آستانه ازدواج قرار گرفته است.

طاهری ادامه داد: در همین ارتباط سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد کشور در نامه ای خطاب به دادستان کل کشور آورده است:

«یکی از دختران مورد حمایت کمیته امداد امام در ایلام با شرح بالینی اقدام به خودکشی بعنوان مراجعه حاد و اورژانسی به کلینک مشاوره امداد ایلام ارجاع می شود.

با مسئله یابی توسط مشاور کلینیک، مشخص شد که علت اصلی این اقدام دلتنگی و وابستگی ایشان به پدر بوده که پدرش به دلیل جرم سنگین به تحمل ۲۹ سال حبس محکوم شده است و حسب اطلاع واصله چنانچه زندانی کمتر از ۲/۵ سال حبس کشیده باشد نمی تواند از خدمات مرخصی استفاده نمایند.

لذا مکاتبه ای از سوی امداد ایلام با دادستان محترم مرکز استان ایلام انجام و با مرخصی پدر در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ با پابند الکترونیکی موافقت می‌شود.

پیرو این اقدام ارزشمند در حال حاضر شرایط روحی و روانی دختر تا حدود زیادی بهبود یافته و در شرف سنت حسنه ازدواج قرار گرفته است.

لذا از عنایات دادستان محترم و انقلابی ایلام و حضرتعالی که این سنت حسنه را در پیوند با امداد پایه گذاری نموده اید صمیمانه سپاسگزارم.»

کد خبر 2755765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha