دیپلماسی مهارتی و آموزش به فراگیران عراقی در ایلام

سرویس ایلام - مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام گفت: ایلام اولین استانی در کشور است که دیپلماسی مهارتی را عملیاتی کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، علی درویشی افزود: در این راستا در قالب یک هیئت آموزشی به استان واسط عراق سفر کرده و ظرفیت‌های زیرساختی ایلام را در این حوزه معرفی کردیم.

او گفت: در این سفر مقرر شد هیئت عراقی نیز به ایلام سفر کرده و ضمن بازدید از امکانات استان، یک تفاهم‌نامه برای آمدن فراگیران عراقی جهت آموزش در ایلام منعقد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام خاطرنشان کرد: علاوه بر دانش آموزان عراقی، تلاش داریم دوره‌های مهارتی مختلف با توجه به نیازهای کشور عراق برای فراگیران این کشور در استان راه‌اندازی کنیم.

درویشی افزود: راه‌اندازی هنرستان‌های مشترک با کشور عراق در جوار مرزهای رسمی و همچنین ایجاد هنرستان در جوار کارخانجات و صنایع بزرگ استان در دستور کار آموزش و پرورش ایلام قرار دارد.

او گفت: در حوزه سلامت و تربیت بدنی ۲۳ هزار مترمربع زمین چمن مصنوعی در قالب طرح شهید سلیمانی به استان ایلام در ۳۸ زمین چمن به سرانه استان توسط آموزش و پرورش اضافه شده که برای انجام این مهم از تلاش‌های نمایندگان استان تشکر می‌کنم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در خصوص آموزش زبان کردی در مدارس استان، عنوان کرد: ضمن اینکه زبان کردی و فارسی را دارای ریشه مشترک و از یک خانواده جدایی ناپذیر می‌دانیم، این آمادگی را داریم که در صورت تصویب شورای عالی آموزش کشور، در مدارس استان آن را اجرا کنیم.

درویشی به برگزاری شش دوره جشنواره کردی پینۊس در دبیرستان دخترانه فرزانگان ایلام اشاره کرد و گفت: اخیرا جشنی با تمام مولفه‌های زبانی و هویتی کردی در این دبیرستان برای ششمین سال متوالی اجرا شد و از این نظر منعی وجود ندارد.

او شأن معلمان را بسیار بالاتر از وضعیت فعلی آنها دانست و گفت: ۶۰ هزار حکم جدید رتبه بندی معلمان در استان ایلام انجام شده و تمام تلاش ما این است که همه همکاران به حق خود برسند و در خصوص همکاران حوزه اداری و خدمات نیز گشایش‌های خوبی در راه است.

درویشی با اشاره به احداث زمین چمن چند هکتاری در خیابان بعثت شهر ایلام، افزود: با توجه به وجود سوله ورزشی، سالن ورزشی، خوابگاه با ظرفیت ۱۶۰ نفر و همچنین ساخت استخر با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در اطراف این فضا، تلاش می شود این مجموعه ها در کنار هم به دهکده ورزشی تبدیل شوند.

او گفت: با ایجاد این دهکده که ظرفیت مطلوبی است، این استان می تواند میزبان برگزاری جشنواره های مختلف ورزشی کشوری شود.

او گفت: از رسانه ها انتظار داریم در تغییر ذائقه دانش آموزان به سمت رشته های کاردانش و ریاضی به آموزش و پرورش کمک کنند تا بتوانیم به توسعه متوازن رشته ای در استان و افزایش درصد اشتغال فارغ التحصیلان هنرستان ها برسیم.

کد خبر 2755650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha