برگزاری پنجمین جشنواره ملی موسیقی آواها و نواهای لیلاخ در دهگلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، گفت: پنجمین جشنواره ملی موسیقی آواها و نواهای لیلاخ ۴ و۵ خرداد ماه در دهگلان برگزار می شود.

به گزارش کرد پرس، علی اصغر دریایی در جلسه هماهنگی جشنواره ملی موسیقی لیلاخ، گفت: موسیقی در ترویج نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در جامعه نقش آفرین است.

وی افزود: شهرستان دهگلان به خاطر داشتن سرمایه های اجتماعی مشهور و تنوع و تکثر انواع آواها در عرصه موسیقی فولکلور همواره سرآمد بوده و برگزاری چهار دوره جشنواره منطقه ای موسیقی لیلاخ موید این موضوع است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد: با همکاری و مساعدت فرماندار شهرستان دهگلان به عنوان رئیس ستاد اجرایی برگزاری جشنواره ملی لیلاخ، کلیه امکانات با اعلام آمادگی همه ادارات و نهادها و سازمان های سطح شهر شرایط لازم برای برگزاری جشنواره ای باشکوه فراهم شده است.

دریایی در تشریح روند برگزاری جشنواره موسیقی، بیان کرد: این جشنواره با دعوت از ۵ گروه از خارج استان، یک گروه از اقلیم کردستان عراق و هشت گروه موسیقی سنتی داخل استان و شش نفر تک نواز مهمان مردم شهر دهگلان و شهرهای اطراف خواهد بود.

وی از برگزاری ویژه برنامه بزرگداشت و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت عرصه موسیقی لیلاخ همزمان با ایام برگزاری جشنواره خبر داد و ادامه داد: جشنواره های هنری در ترویج نشاط اجتماعی و امید آفرینی در جامعه موثر هستند، جشنواره های عرصه موسیقی که در سراسر استان و به تناسب استعداد و توانایی های فرهنگی و هنری هر شهرستان برگزار خواهد شد از برنامه های اصلی در سال ۱۴۰۲ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: به منظور مستندسازی و ترویج فرهنگ مکتوب عرصه موسیقی در افتتاحیه این جشنواره از تارنمای انجمن موسیقی شهرستان دهگلان نیز رونمایی خواهد شد.

دریایی گفت: پنجمین جشنواره ملی موسیقی آواها و نواهای محلی لیلاخ امسال به صورت غیر رقابت برگزار و گروه های حاضر در این جشنواره بنا به اجراهای انجام شده براساس سبک و سیاق علمی عرصه موسیقی و همچنین میزان استقبال تماشاچیان از گروه ها برای جشنواره های دیگر نیز دعوت و به صورت ویژه امکان اجرای موسیقی را خواهند داشت.

کد خبر 2755617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha