رگبار باران و تندباد در راه آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از بروز رگبار باران و رعد و برق امکان بروز تندبادهای لحظه‌ای و گرد و غبار از بعد از ظهر امروز شنبه خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، مهدی صابری در این باره گفت: بر اساس بررسی آخرین الگوهای پیش یابی و با توجه به عبور متناوب امواج از تراز میانی جذب وضعیت جوی استان به صورت رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی با احتمال گرد و خاک و کاهش دما همراه خواهد شد.

 صابری افزود: این وضعیت از بعد از ظهر امروز شنبه آغاز شده و تا اواخر روز دوشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

او بیان کرد: در این نوع خاطره رگبار باران و رعد و برق در ارتفاعات بارش برف و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود و امکان بروز تندبادهای لحظه‌ای نیز وجود دارد .

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: منطقه اثر مخاطره در حالت بارندگی کلیه مناطق با تاکید بر نیمه شمالی و مرکز استان است.

او ادامه داد: در خصوص وزش باد و گرد و خاک نیز کلیه مناطق استان به ویژه شهرهای جنوبی استان را در بر می گیرد.

صابری با اشاره به اثر این مخاطره گفت: احتمال آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها، برخورد صاعقه، احتمال خسارت به سازه های نیمه کاره، در اثر تند باد لحظه ای وجود دارد.

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در پایان به دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد برای آجلوگیری از بگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها اقدامات لازم را انجام دهند و شهروندان هم از فعالیت های کوهنوردی تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و سازه های سبک و نیمه کاره را نیز محکم سازی نمایند.

کد خبر 2755614

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha