آینده مبهم صنعت نفت اقلیم کردستان از نگاه شرکت نروژی

سرویس جهان- شرکت نروژی دی ان او که بخشی قابل توجهی از تولید نفت خام اقلیم کردستان عراق را در دست دارد از آینده غیرقابل پیش بینی تولید نفت در این منطقه خبر داد.

به گزارش کردپرس، شرکت نفتی دی ان او نروژ با اشاره به معلوم نبودن زمان ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان، از اعلام برنامه توسعه فعالیت یک ساله در این منطقه خودداری کرده است.

دی ان او در بیانیه امروز خود از کاهش قابل توجه درصدی درآمد خود در سه ماه اول سال 2023 در اقلیم کردستان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داده است. بر اساس این بیانیه، میزان درآمد شرکت دی ان او در سه ماهه اول سال جاری در اقلیم کردستان حدود 155 میلیون دلار بوده در حالی که درآمد دی ان او در مدت مشابه در سال گذشته 236 میلیون دلار بوده است.

این شرکت که حدود 120000 بشکه از صادرات روزانه 450000 بشکه ای نفت اقلیم کردستان را تامین می کرد، از کاهش شدید تولید نفت به دلیل توقف صادرات نفت این منطقه خبر داده است. شرکت همچنین از توقف عملیات حفاری در دو میدان بزرگ نفتی  در اقلیم کردستان عراق خبر داده است.

صادرات نفت اقلیم کردستان عراق از 25 مارس گذشته به دنبال صدور حکم دادگاه بین المللی پاریس به نفع دولت عراق علیه ترکیه متوقف شده است. دولت عراق ترکیه را به صدور نفت اقلیم کردستان بدون رضایت بغداد متهم کرده بود.

دی ان او گفته است به دلیل ابهام در آینده صادرات نفت اقلیم کردستان عراق نمی تواند برنامه کامل برای سال جاری در مورد فعالیت های این شرکت در اقلیم کردستان را ارائه کند.

کد خبر 2755533