نگرش کردها به عادی سازی رابطه کشورها با سوریه

سرویس جهان- یکی از مقامات ارشد شورای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها می گوید طرح عادی سازی رابطه دمشق-و کشورهای عضو اتحادیه عرب می تواند به حل بحران سوریه منجر شود. بنابراین، کردها از آن استقبال می کنند.

به گزارش کردپرس، برخی کشورهای عربی علاقه مندی خود را برای عادی سازی رابطه با دولت مرکزی سوریه نشان داده و چند دیدار میان این کشورها برگزار شده است. همچنین کشورهای عضو اتحادیه عرب در آخرین نشست خود با بازگشت سوریه به این اتحادیه موافقت کردند.

کردهای سوریه که مذاکرات ناموفقی با دولت مرکزی داشته اند، در پی تسریع روند بازگشت سوریه به جامعه بین الملل تلاش های بیشتری برای حل مشکلات با دولت مرکزی انجام داده که به نوشته نشریه آمریکایی المانیتور، سفر مظلوم کوبانی، فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه به امارات و درخواست از این کشور برای میانجیگری میان کردها و دمشق یکی از این تلاشهاست.

دالیا حنان، یکی از مقامات ارشد کرد سوریه و عضو شورای دموکراتیک سوریه، شاخه سیاسی نیروهای دموکراتیک سوریه درباره عادی سازی روابط میان سوریه و اعضای اتحادیه عرب به صدای آمریکا گفت: ما این اقدام را یک قدم مثبت ارزیابی می کنیم زیرا می تواند به حل بحران سوریه کمک کند.

نیکولاس هراس، کارشناس مسائل خاورمیانه معتقد است ادامه حضور آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه مذاکرات کردها و دمشق را تحت تاثیر قرار داده است.

 او بر این باور است همان طور که آمریکا از تعامل منطقه ای و جهانی با دمشق استقبال نمی کند کشورهای منطقه نیز حضور نیروهای آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را به نفع حل بحران نمی دانند.

او به کردهای سوریه توصیه کرد تنها در صورت ایجاد جامعه ای دموکراتیک و حکمرانی تکثرگرا می توانند دمشق را به همراهی مثبت با خود وادار کنند.

 مایلز کاگینز، سخنگوی سابق ائتلاف مبارزه با داعش نیز در این باره به صدای آمریکا گفت که حضور نیروهای آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه می تواند نقش اهرم را در تعامل کردها با دمشق ایفا کند.

کد خبر 2755436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha