اردوغان رقبای خود را به گرفتن حمایت از سوی PKK متهم کرد

سرویس ترکیه - اردوغان رقیب خود قلیچدار اوغلو را متهم به همکاری با PKK کرد و گفت که مردم این کشور را تسلیم چنین کسی نمی کنند.

به گزارش کردپرس، در حالی که تنها 12 روز تا انتخابات آتی ریاست جمهوری و پارلمان در ترکیه، باقی مانده است، سخنان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، فضای سیاسی ترکیه را بیش از پیش متشنج کرد. اردوغان در سخنانی مدعی شد که رقیبش کمال قلیچدار اوغلو رهبر اپوزیسیون ترکیه، از سوی رهبران حزب کارگران کردستان در قندیل حمایت می شود. او گفت که مردمش کشور را به چنین کسی تسلیم نخواهند کرد.

اردوغان، روز شنبه پس از سخنرانی در ازمیر، در پردیس صنایع هوافضای ترکیه در منطقه قهرمان کازان آنکارا سخنرانی کرد. او ادعا کرد که کمال قلیچداراوغلو نامزد ریاست جمهوری از ائتلاف ملت از سوی مقر اصلی PKK در قندیل حمایت می شود.

اردوغان در مراسمی که دولت باغچه لی رئیس حزب حرکت ملی (MHP) مصطفی دستچی رئیس حزب همبستگی بزرگ (BBP) و فوآد اوکتای معاون رئیس جمهور نیز در آن حضور داشتند، گفت: «از داعش گرفته تا PKK و  YPG  ما به هیچ یک از سازمان های تروریستی اجازه نفس کشیدن نمی دهیم. آیا ما کوه های جودی و بستا، و دیگر مناطق را به آنها واگذار کردیم؟ نکردیم و نخواهیم کرد.»

اردوغان با استفاده از عبارت تحقیر آمیز «بای بای کمال» برای نام بردن از قلیچدار اوغلو ادعا کرد: «متاسفانه گروهی در راس آنها بای بای کمال (قلیچدار اوغلو) در حال مذاکره با قندیل است. او با حمایت قندیل رئیس جمهور این کشور خواهد شد. شرم بر تو باد، شرم بر تو باد. ملت من، این کشور را به کسی که با حمایت قندیل رئیس جمهور شود تسلیم نخواهد کرد.»

اردوغان در ادامه باقی احزاب اپوزیسیون را نیز متهم به مذاکره و همکاری با قندیل کرد و گفت: «در میان آنها، آقا کمال (قلیچدار اوغلو)، مرال خانم (مرال آکشنر رهبر حزب خوب)، HDP، داوود اوغلو (هبر حزب آینده) و به به جان (عبارتی تحقیر آمیز که اردوغان برای نام بردن از علی باباجان رهبر حزب دموکراسی و پیشرفت/ DEVA استفاده می کند) ، همچنین شهرداران کلان شهرهای آنکارا و استانبول نیز حضور دارند. آنها با PKK که دستانش آغشته به خون ده ها تن از شهروندان ما است، مذاکره می کنند. مگر در خواب ببینید که ملت این کشور را تسلیم شما کنند.)

کد خبر 2755117

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha