شهروندان ترکیه ای مقیم فنلاند امروز پای صندوق های رأی رفتند

سرویس ترکیه - شهروندان ترکیه ای مقیم فنلاند برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه به پای صندوق‌های رای رفتند.

به گزارش کردپرس، روند رای‌گیری برای شرکت شهروندان ترکیه ای مقیم فنلاند در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه با برپایی صندوق‌های رای در اماکن دیپلماتیک ترکیه در این کشور آغاز شد.

به نوشته TRT شهروندان ترکیه ای مقیم فنلاند از امروز تا ساعت 21.00 هفتم می می‌توانند به پای صندوق‌های رای در سفارت ترکیه در هلسینکی بروند.

در فنلاند در مجموع 6791 شهروند ترک واجد شرایط رای دادن حضور دارد.

دنیز چاکار سفیر ترکیه در هلسینکی امروز با بیان اینکه روند رای‌گیری در ساعت 09.00 به وقت محلی آغاز شده است، استقبال شهروندان ترکیه از انتخابات را مایه خرسندی دانست.

گفتنی است، شورای عالی انتخابات ترکیه، در 73 کشور و 156 نمایندگی خارجی کمیته‌های صندوق رای تشکیل داد. روند رای گیری از شهروندان ترکیه ای مقیم کشورهای خارجی از پنجشنبه 27 آوریل 2023  در گذرگاه‌های مرزی کاپی‌کوله، ایپسالا، پازارکوله، حمزه‌بئیلی و دره‌کوی که دروازه‌های مرزی ترکیه با اروپا هستند، همچنین سفارتخانه ها و اماکن دیپلماتیک این کشور در کشورهای دیگر آغاز شده است. 

رای‌گیری در دروازه‌های مرزی به صورت 24 ساعته انجام می‌شود و روز یکشنبه 14 می ساعت 17:00 به وقت ترکیه پایان می‌یابد.

رای‌گیری در دفاتر نمایندگی خارجی بین ساعت 09:00 تا 21:00 به وقت محلی در تمام روزهای هفته در محدوده تاریخ اعلام شده برای آن نمایندگی و بین ساعت 09:00 تا 18:00 به وقت محلی در شهرهای وابسته به سرکنسولگری انجام می‌شود.

کد خبر 2755082

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha