لزوم  یافتن راه حل های عادلانه برای مشکلات موجود میان بغداد و اربیل

سرویس عراق و اقلیم کردستان -  دبیرکل حزب الدعوه اسلامی بر لزوم  یافتن راه حل های عادلانه برای مشکلات موجود بین دولت های  فدرال و اقلیم کردستان تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به  نقل از خبرگزاری «تودی نیوز»  دفتر رسانه ای نوری  المالکی، دبیرکل حزب الدعوه اسلامی عراق ، در بیانیه ای اعلام کرد که وی امروز(پنجشنبه)  در دفتر خود در بغداد ، هیئتی  از دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان(یکیتی)  را با  حضور اعضای دفتر سیاسی حزب الدعوه اسلامی  به حضور پذیرفت.

بر اساس این بیانیه، دو طرف در این دیدار در خصوص روابط تاریخی که آنها را به هم پیوند می دهد ، گفتگو و بر علاقه مندی خود برای حفظ این روابط  از طریق تفاهم و دیدارهای متقابل تاکید کردند.

  این بیانیه حاکی است که طرفین در این دیدار در خصوص  همه مسائل  سیاسی مورد علاقه مشترک گفتگو و  بر رفع موانعی که بر سر راه فعالیت های دولتی و و پارلمانی وجود دارد و همچنین  یافتن راه حل های عادلانه برای مشکلات موجود بین دولت های  فدرال و اقلیم کردستان ، به گونه ای که توزیع عادلانه ثروت را تضمین و حقوق همه شهروندان عراقی از جمله کرد ها را حفظ کند، تاکید کردند.

دو طرف در پایان این دیدار اهمیت تداوم تماس ها  و شکل‌دهی دیدگاه‌ها و اتخاذ  مواضع نزدیک به هم  دربرابر موضوعات مختلف را  مورد تاکید قرار دادند.

کد خبر 2754921

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha