مسمومیت دانش آموزان دختر، واقعیت یا بی تدبیری

سرویس ایران- پس از حوادث تابستان سال گذشته؛ از اوایل آذر ماه خبر مسمومیت سریالی دانش آموزان مدارس راهنمایی و ابتدایی آن هم عمدتا مدارس دخترانه از شهر قم در فضای مجازی پخش شد که کانون عاطفه و محبت خانوارها و روشنی بخش محفل گرم زندگی جامعه ایرانی را هدف گرفته بود.

کرد پرس- اگرچه تا زمانی که رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری قاطعانه ورود کردند؛ هیچ مقام رسمی و غیر رسمی اظهار نظر نکرد و تنها به پی جویی اخبار این حادثه بسنده کردند. با شروع تعطیلات نوروزی این پرونده مسکوت ماند تا بلافاصله پس از بازگشایی مجدد مدارس این هجمه های مشکوک در مدارس دخترانه دوباره شروع شد.

 پرسش اصلی در این زمینه از مدیران دستگاه های مربوطه و روسای شوراهای تامین استان ها و شهرستان ها این است که با توجه به موضع گیری تند رهبری معظم انقلاب در این خصوص و اشرافیت کامل نهاد آموزش و پرورش بر چهاردیواری مدارس، تکرار چنین اقداماتی که روان جامعه را پریشان کرده چه توجیهی دارد؟

در مدارسی که با ابزارهای الکترونیکی و ناظمین و معلمین و حتی برخی از دانش آموزان کنترل می شود چگونه بازهم شاهد چنین رویدادهای ناگواری هستیم؟ با وجود این همه ابزارهای کنترلی تکرار این وقایع تنها می تواند از ناکارآمدی مدیران از مدارس تا دستگاه های نظارتی خصوصا سازمان آموزش و پرورش شهرها و استانها باشد وگرنه مهار چهار دیواری مدرسه ای با نوجوانان کم سن و سال با روحیات عاطفی کودکانه چقدر می تواند دشوار باشد.

مع الاسف مدیران  مرتبط در دستگاه های اجرایی  بیشتر به بقا خود می اندیشند و روح مشارکت و تعامل حقیقی آنان با اولیا دیده نمی شود وگرنه این معضل که مانند خوره روح و روان خانوارها را پریشان کرده با مشارکت اولیا دانش آموزان براحتی قابل رفع می باشد بدین صورت که هر مدرسه ای که  در مظان هجمه قرار می گیرد چند نفر محدود از مادران دانش آموزان بصورت شیفتی  در کنار ناظمین و بعضا ناظری از طرف اداره مربوطه و همچنین دوربین های نظارتی که در تمامی مدارس وجود دارد در چند نوبت مراقب این نوع بزه ها باشند.

 آنگاه به راحتی می توان منبع و منشا این حرکات ناشایست و زشت را بدست آورد حسن اینکار این است که اولیا دلسوزتر از مدیران و معلمان مراقب غنچه های خندان زندگی خودشان هستند وانگهی اگر چنانچه علیرغم همه این مراقبت ها اتفاق ناگواری بیفتد چون نماینده اولیا حضور دارند قطعا از آن  برداشت سیاسی نمی شود

یقینا هیچ انسانی یافت نمی شود که چنین نوگلان خندانی را که شیرینی و لذت زندگی ها هستند مورد هدف قرار دهد اگر چنانچه هرکس و از هر جایگاهی بر اساس مشاهدات نظارت های خانوارها و ناظرین و ناظمین مدارس و دستگاه ها چنین جنایتی مرتکب شد فرد خاطی و جانی  مستحق اشد برخورد و رسوایی می باشد مطمنا با مشارکت اولیا دلسوز دانش آموزان و مدیریت و همراهی مدارس با نظارت مدیران ارشد شهرها و استانها شاهد سرزندگی و نشاط نونهالان  شادی آفرین خانوارها خواهیم بود.

کد خبر 2754727

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha