تشکیل ۲۴۴ شورای محله اسلامی در سال گذشته

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه ظرفیت های مختلفی در استان و در عین حال نیازهای زیادی هم داریم، گفت: با تعامل همه دستگاه ها، می توان محلات را به محلات سالم و واقعا اسلامی تبدیل کنیم.

به گزارش کرد پرس، سردار سیدصادق حسینی در همایش استانی محلات اسلامی در سنندج، استفاده از نیروی جوان را در این رابطه ضروری دانست و گفت: میدان را باید برای مردم باز کنیم، چراکه مردم هرگاه نیاز بدانند با عزم و اراده راسخ، وارد عمل می شوند.

وی افزود: محل های اسلامی است که تعالیم اسلامی به نحو شایسته در آن پیاده شده باشد و هدف از این مهم، ورود جوانان و مردم به عرصه، نقش آفرینی هسته های میانی جامعه، افزایش پیوند بین دولت و مردم و امکان سازماندهی جوانان در برهه های زمانی مختلف و تقویت امید و نشاط است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار کرد: امیدواریم امسال تعداد شورای محلات اسلامی سازماندهی شده در استان از ۲۴۴ به ۳۲۸ مورد افزایش یابد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ادامه داد: در جامعه ما نیازهای زیادی وجود دارد که اگر از همه ظرفیت ها استفاده شود نیازها و کمبودها برآورده خواهد شد.

سردار حسینی با اشاره به ناهنجاری های جامعه از جمله اعتیاد، بیکاری، سرقت و دیگر آسیب های اجتماعی، یادآور شد: همه ماموریت داریم که باید با وارد به این قضایا، هم اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم و هم تلاش شود که این آسیب ها برطرف شود.

وی بیان کرد: همانگونه که همه در بخش های مختلف و از جمله برقراری امنیت کمک می کنیم، می توانیم با استفاده از ظرفیت های موجود، محلات را هم اسلامی کرد و این مستلزم همکاری همه بخش ها است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: برای تحقق محله اسلامی باید از افراد معتمد و صاحب نفوذ در محلات، اصناف مختلف و همچنین نخبگان و دانشجویان و جوانان بهره گرفت و آنها را در این موضوع دخالت داد که بدون شک در ایجاد زیرساخت ها، رفع مشکلات و تامین امکانات و رفاهیات موثر است.

ظرفیت مساجد و محلات برای نهادینه  کردن فرهنگ مطالبه گری به کارگیری شود

تشکیل ۲۴۴ شورای محله اسلامی در سال گذشته

استاندار کردستان هم در این همایش با بیان اینکه از ظرفیت مساجد و محلات برای نهادینه کردن مطالبه گری در جامعه باهدف رفع مشکلات و انجام بهتر وظایف توسط مدیران استفاده شود، گفت: ایجاد شورای محلات اسلامی در راستای مردمی سازی امور و ارتباط عمیق تر حاکمیت و دولت با بدنه اجتماعی است.

اسماعیل زارعی کوشا شعار دولت سیزدهم را مردمی بودن و آن را خط مشی رئیس جمهور عنوان کرد و افزود: این شعار به واقع در عمل و قالب سفرهای استانی محقق شده که بسیار هم پرخیر و برکت است.

وی بر لزوم عمل مدیران به شعار مردمی بودن و در میان مردم بودن تاکید کرد و اظهار کرد: صرف در بین مردم بودن کفایت نمی کند، بلکه مردم باید برای مطالبه خود به مدیران دسترسی داشته باشند و بدانند که گوش شنوایی برای خواسته هایشان وجود دارد.

استاندار کردستان شرط مفید بودن مدیران در بین مردم را تسهیل امور و رسیدگی به مشکلات مردم دانست و ادمه داد: یکی از بهترین طرفیت ها برای بیان مطالبه، مساجد است، همان ظرفیتی که در قدیم برای اجتماعات و امور سیاسی و دینی از آن بهره  گرفته می شد.

زارعی کوشا نظام اسلامی را نظامی بر مبنای آرا عمومی عنوان کرد و یادآور شد: هر ۲ سال یک بار انتخاباتی بزرگ در کشور برگزار می شود که نوعی توجه به مطالبه گری مردم است.

وی بیان کرد: از جمله موضوع هایی که مطالبه گری را دچار آسیب می کند، استفاده ابزاری از آن توسط نامزدها است که اعلب با وعده هایی واهی و خارج از اختیار، تیشه به ریشه اعتماد عمومی می زند.

کد خبر 2754616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha