وزیر خارجه سوریه با وزیر خارجه عربستان دیدار کرد

سرویس سوریه - «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه و «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان پس از ۱۲ سال برای اولین بار باهم دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش کردپرس، «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه روز گذشته ۱۳ آوریل به عربستان سعودی سفر کرد و پس از ۱۲ سال برای اولین بار با «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان دیدار و گفتگو کرد.

 به نوشته آژانس خبری سانا، طرفین پس از این دیدار با انتشار بیانیه‌ای مشترک خواستار «دفاع از حاکمیت سرزمین سوریه» و «اخراج تمامی نیروهای مسلح خارجی» از سوریه شدند.

در این دیدار دو طرف از اقدام جهت عادی‌سازی روابط سوریه و عربستان سعودی استقبال کردند و دو وزیر همچنین از بازگشایی سفارتخانه‌ها و آغاز سفرهای هوایی بین دو کشور استقبال کردند.

فیصل مقداد و فیصل بن فرحان بر پایان دادن به مداخله خارجی در امور داخلی سوریه، تقویت هماهنگی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب تاکید کردند.

لازم به یادآوری است که عربستان سعودی یکی از کشورهای عربی است که از آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱، روابط خود را با دمشق قطع کرد و از گروه‌های مخالفی که در تلاش برای سرنگونی دولت بشار اسد بودند حمایت کرد و سپس با حمایت عربستان سعودی، عضویت سوریه در اتحادیه عرب نیز متوقف شد.

کد خبر 2754544

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha