سازمان حقوق بشر عفرین سوریه خواستار رفع محاصره شهبا و محلات کردنشین حلب شد

سرویس سوریه - سازمان حقوق بشر عفرین- سوریه از نهادهای حقوقی و بشردوستانه بین‌المللی خواست برای رفع محاصره کانتون شهبا و محله‌های اشرفیه و شیخ‌مقصود حلب، به دولت سوریه فشار بیاورند.

به گزارش کردپرس، سازمان حقوق بشر عفرین- سوریه با انتشار بیانیه‌ای از نهادهای حقوقی و بشردوستانه بین‌المللی خواست برای رفع محاصره کانتون شهبا و محله‌های اشرفیه و شیخ‌مقصود حلب، به دولت سوریه فشار بیاورند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، در بیانیه سازمان حقوق بشر عفرین- سوریه آمده است: «محاصره محلات شیخ‌مقصود و اشرفیه شهر حلب و منطقه شهبا توسط لشکر چهارم دولت سوریه باعث افزایش سختی‌ وضعیت زندگی ساکنان این مناطق شده است و در صورت ادامه محاصره این مناطق، فاجعه انسانی روی خواهد داد.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «بحران کمبود سوخت در محلات شیخ‌مقصود و اشرفیه حلب و منطقه شهبا که ساکنان اصلی شهبا و آوارگان عفرینی در آن زندگی می‌کنند به دلیل محاصره این مناطق توسط لشکر چهارم دولت دمشق و عدم اجازه ورود و خروج به این مناطق توسط این نیروها، همچنان ادامه دارد.»

سازمان حقوق بشر عفرین - سوریه با اشاره به اینکه هیچ یک از کمک‌های ارسال شده به منطقه به دست اهالی این مناطق نرسیده است، افزود: « هر هفته حدود ۲۵ تانکر سوخت به منطقه می‌رسد اما تاکنون یک لیتر از این سوخت به دست ساکنان مناطق یاد شده نرسیده است. همچنین قطعی برق این مناطق ادامه دارد و روزانه تنها دو ساعت برق موجود است در حالی که قبلا ۴ ساعت برق موجود بود. همچنین ساعات فعالیت چاه‌های شهبا به ۸ ساعت رسیده است. این چاه‌ها آب بیش از ۵۵ روستا را تامین می کنند.»

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است در صورت ادامه محاصره این مناطق ممکن است بیمارستان‌های شیخ مقصود و فافین دیگر قادر به ارائه خدمات نباشند.

در پایان این بیانیه این سازمان خواستار پایان محاصره این مناطق شد و اعلام کرد: «ما به عنوان یک سازمان حقوقی فعال در حومه شمالی حلب از همه سازمان‌های حقوقی و بشردوستانه بین‌المللی می‌خواهیم برای رفع محاصره شهبا و محلات شیخ‌مقصود و اشرفیه حلب و اجازه رسیدن سوخت، شیر نوزاد، دارو و مایحتاج زندگی به هزاران آواره عفرین و ساکنان اصلی این مناطق به دولت سوریه فشار بیاورند و همچنین از دولت سوریه می‌خواهیم که با ساکنان این مناطق همانند شهروندان سوری برخورد کند و وظایف خود را همانطور که در قانون اساسی سوریه نوشته شده است، انجام دهد.»

کد خبر 2754534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha