کمبود مرغ در ارومیه/ آغاز محموله های وارداتی از مرز بازرگان

سرویس آذربایجان غربی- بعد از تشکیل صف های متعدد مرغ در ارومیه و کمبود این کالای اساسی در روزهای اخیر، جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از ورود اولین محموله وارداتی مرغ برای تنظیم بازار و جبران کمبود آن خبر داد.

به گزارش کردپرس، نادر رحیمی عصر پنجشنبه در بازدید میدانی از وضعیت بازار مرغ در استان در پی کمبود آن افزود: علت این موضوع کاهش جوجه ریزی در کل کشور در ایام قبل از عید نوروز به مدت ۱۰ روز بود که پیش بینی می‌شود با تدابیر بکار گرفته شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی و مسؤولان استانی مشکل در چند روز آینده رفع شود.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه کشتارگاه‌های استان به میزان کافی ذخیره مرغ دارند و کشتار روزانه و روتین نیز انجام می‌شود، ادامه داد: ذخایر استانی مرغ منجمد برای تنظیم بازار کافی است.

وی با اشاره به اینکه در ایام عادی روزانه بین ۲۱۰ تا ۲۴۰ تن مرغ گرم در بازار استان توزیع می‌شود، اظهار کرد: این میزان در ایام بهار به علت تغییر ذائقه شهروندان به مصرف غذاهایی با پایه گیاهی کاهش می‌یابد و به این علت نیاز بازار در حال حاضر روزانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ تن است.

رحیمی یادآور شد: آنچه از آن به عنوان کمبود یاد می‌شود تناژ پایینی است چرا که روزانه بیش از ۱۰۰ تن مرغ گرم در سطح استان برای تأمین تقاضا عرضه می‌شود.

او با اشاره به اینکه شهروندان در ایامی که کمبود اعلام می‌شود تمایل بیشتری برای خرید گوشت مرغ دارند، گفت: در این ایام باید با مدیریت تقاضا به رفع مشکل کمک کرد که این مساله فرهنگی با بررسی و مدیریت بر طرف می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۵۰ هزار تن گوشت مرغ گرم مقرر شده از طریق کشور ترکیه و مرز بازرگان وارد کشور شود که اولین محموله وارد شده و از ۲۰ فروردین محموله‌های بعدی وارد می‌شود.

کد خبر 2754280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha