کردها از عملکرد نخست وزیر کنونی عراق  بسیار راضی هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان -سیاستمدار مستقل کُرد عراقی بر رضایت کردها از عملکردنخست وزیرکنونی  عراق تاکید کرد.

به گزارش کردپرس ، محمود عثمان در گفتگو با خبرگزاری ملی عراق (نینا) گفت :محمدشیاع  السودانی، نخست وزیر عراق  با گامهای  ثابتی دولت عراق را  به پیش می برد و   کردها از عملکرد او بسیار راضی هستند، زیرا او می خواهد مشکلات بین بغداد و اربیل  را حل کندو اربیل نیز  قصد و نیت  صادقانه ای برای تعامل  با او را  دارد.
محمود عثمان با درخواست  ازجریان ‌های سیاسی در عراق برای حمایت از  سودانی‌ و پرهیز از ایجاد  موانعی در برابر او ، افزود:  باید  از  توافقنامه ‌هایی  که نخست وزیر عراق  به‌ویژه با کردها و سنی‌ها و چارچوب هماهنگی منعقد می کند،   حمایت شود.
وی  با بیان اینکه  تصویب قوانین در مجلس  عراق همانند گذشته باید  با اجماع سیاسی، سهمیه بندی و در  یک سبد واحد انجام گیرد، افزود: موضع کردها در برابر مسئله  اصلاح قانون انتخابات بین موافقان و مخالفان تقسیم شده است و  حزب دمکرات کردستان از این قانون حمایت می کند، در حالی که اتحادیه میهنی کردستان به ویژه در مورد مسئله  کرکوک مخالفت خود را با این قانون اعلام کرده است.
این سیاستمئدار کُرد تاکید کردکه  در روزهای آینده موضع جریان صدر در برابر  قانون انتخابات آشکار خواهد شد که   ممکن است در آینده بین چارچوب هماهنگی و جریان صدر مشکل ایجاد کند.

کد خبر 2754222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha