دراین وضعیت راهی بجز توافق پیش پای حکومت اقلیم نبود

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ قباد طالبانی جانشین نخست‌وزیر اقلیم در پیامی گفت: در شرایط کنونی چه از نظر قانونی و چه از نظر حاکمیت فدرالی راه دیگری جز توافق و موافقت با فروش نفت از طریق کمپانی سومو وجود ندارد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس: «قباد طالبانی» گفت:« اگرچه می بایست این کار را قبلا و با میل خود انجام می‌دادیم اما الان هم این  کار را بخاطر شروع صادرات نفت اقلیم و رفع همه‌ی مشکلات در آینده اقدامی درست می دانیم»
قباد طالبانی گفت: همانطور که بارها تاکید کرده‌ایم اهمیت ندارد چه کسی نفت را بفروشد مهم آن است که حقوق کارمندان را تامین کنیم و خدمت رسانی ویژه ارائه دهیم و همزمان برای توافق بر سر تصویب قانون نفت و گاز و بازگشت ثبات اقتصادی در اقلیم اقدام کنیم.
وی افزود: اکنون زمان آن نیست که خود را قهرمان نشان دهیم زمان آن رسیده که به اشتباهات گذشته خود اعتراف کنیم تا به وضوح مشکلات را ببینیم و آنها را در راستای تامین سعادت  مردم کردستان حل نماییم.اکنون زمان آن رسیده این حسن نیتها را بعنوان فرصتی غنیمت بشماریم و همگی تلاش کنیم تا قانون نفت و گاز و قانون بودجه به بهترین شیوه و در سریعترین زمان ممکن تصویب شوند.
معاون نخست وزیر اقلیم ادامه داد: اقلیم کردستان در  مدت ۱۰سال گذشته خسارت زیادی را به خود دیده است پیشرفت های اقتصادی و پروژه‌های زیادی متوقف شده‌اند، پرداخت حقوق کارمندان  در این مدت به علت عدم ثبات و عدم وجود شفافیت در میزان درامدها دچار مشکل شده است.
طالبانی گفت: اقلیم کردستان بدون قانون بودجه اداره شده است مجموعه این عوامل باعث کاهش اعتماد مردم به نهادهای دولتی شده است برای همین بعد از این هیچ بهانه‌ای برای تصویب بودجه از جانب پارلمان کردستان باقی نمی‌ماند.
وی همچنین گفت:«از حالا به بعد و پس از انعقاد این توافق همه به کسب تجربه از این وضع امیدوار هستیم و تلاشهایمان را مصرانه برای بنیادنهادن یک حکمرانی درست و واقعی وایجاد اعتماد درمیان مردم به نهادهای دولتی قویتر می‌کنیم»
قبادطالبانی در ادامه بیان داشت که پروژه خدمت رسانی رادر اولویت قرار دهیم و در چارچوب قانون بودجه شفافیت را گسترش دهیم و عدالت را در تقسیم درآمدها و خدمترسانی به همه استان‌ها رعایت کنیم.
وی اشاره کرد که پس از گذشت ۱۰سال از بحران و رنج اکنون فرصتی طلایی بدست آمده، در گذشته اکثر فرصتها از دست رفتند به همین دلیل باید همه ما مسئولانه با این فرصت بدست امده برخورد کنیم ، نه تنها نباید آن را از دست دهیم بلکه باید از آن برای جبران اشتباهات گذشته و بازگشت امید و آرزو برای مردم کردستان استفاده کنیم.

کد خبر 2754217

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha