استقبال ائتلاف از عملی شدن برنامه سازماندهی نیروهای مسلح اقلیم کردستان

سرویس جهان- ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا الحاق لشکر یک و دو پیاده نظام از میان نیروهای وابسته به دو حزب اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان عراق و الحاق آنها به وزارت پیشمرگ را بخشی از برنامه ایجاد اصلاحات در نیروهای مسلح اقلیم کردستان دانست و از آن استقبال کرد.

به گزارش کردپرس، روز گذشته آیین الحاق لشکر یک و دو پیاده نظام نیروهای پیشمرگ به وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان با حضور نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان برگزار شد. ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا که آموزش و تجهیز بخشی از نیروهای مسلح اقلیم کردستان را بر عهده دارد، این اقدام را عملی شدن بخشی از برنامه ایجاد اصلاحات در وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق دانست.

ائتلاف مبارزه با داعش الحاق دو لشکر پیاده نظام از میان نیروهای وابسته به دو حزب اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان عراق به وزارت پیشمرگ را اقدامی حیاتی توسط وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق برای ساماندهی نیروهای مسلح این منطقه توصیف کرده است.

ائتلاف همچنین این اقدام را نشانه تعهد و تلاش اقلیم کردستان برای ایجاد نیروهای کارآمد جهت تامین امنیت این منطقه دانسته است.

ائتلاف در بیانیه توییتری خود بر ادامه تعهد خود نسبت به آموزش و توانمندسازی نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق تاکید کرد.

همچنین نشریه نظامی جینز، یکی از ضعف های امنیتی اقلیم کردستان را وجود دو نیروی نظامی مسلح وابسته به دو حزب اصلی دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی دانست که اولی مسئول حفاظت از بخش غربی و دومی وظیفه حفاظت از بخش شرقی اقلیم کردستان را بر عهده دارد.

بر اساس گزارش این نشریه فرماندهی لشکرهای یک و دو پیاده نظام وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان قبلا در اختیار دو حزب حاکم بود که طی این مراسم فرماندهی این نیروها به وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان واگذار شد.

کد خبر 2754192