پرداخت بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات در دهلران / از خروج زکات دهلران به خارج استان جلوگیری شود

سرویس ایلام - مدیر کل کمیته امداد استان ایلام در همایش زکات دهلران از پرداخت بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات در سال گذشته این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: پیش بینی می شود امسال این رقم ۳۰ درصد رشد داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، رضا طاهری گفت: دهلران از شهرستانهای موفق و پیشرو استان در زمینه پرداخت است و همچنان ظرفیت بزرگی در این شهرستان برای توسعه زکات وجود دارد.

وی ادامه داد: کمیته امداد استان در سال گذشته در زمینه های گوناگون از جمله اشتغال، مسکن، مشارکت های مردمی، زکات و موارد دیگر از استانهای موفق کشور بوده است.

او گفت: دشمن تمام تلاش خود را بکار گرفته که با فشار اقتصادی مردم کشورمان را ناتوان و ناامید کند و کمیته امداد تلاش خود را بکار گرفته تا در چنین شرایطی فشار اقتصادی بر اقشار ضعیف جامعه را کم کند.

مدیر کل کمیته امداد استان ایلام خاطرنشان کرد: پرداخت زکات و صرف آن در کمک به نیازمندان از مواردی است که می تواند فشار اقتصادی دشمن بر دوش مردم را کاهش دهد.

طاهری افزود: ۶۶ هزار هکتار زمین کشاورزی مرغوب در دهلران و زکات فطریه ظرفیت بزرگی در پرداخت زکات محصولات کشاورزی است و هر ساله رقم خوبی زکات از این طریق جمع آوری می شود.

امام جمعه دهلران نیز در همایش زکات این شهرستان تاکید کرد: از خروج زکات کشاورزان دهلران به خارج از استان جلوگیری شود.

حجت الاسلام سید محسن موسوی گفت: اهمیت زکات در حدی است که اگر زکات به طور فراگیر پرداخت شود از آن می شود در موارد گوناگون از جمله عمران و آبادانی و نیز خدمات آموزشی بهره گیری شود.

وی افزود: اینکه این نهاد همه زکات جمع آوری شده را در همان منطقه و روستایی که جمع آوری می شود هزینه کند اقدامی ارزشمند در توسعه زکات است.

موسوی همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه گاها مشاهده می شود افرادی خارج از استان برای جمع آوری زکات به دهلران می آیند از مودیان زکات و همچنین شورای تأمین شهرستان می خواهیم از خروج زکات به خارج استان و شهرستان دهلران جلوگیری شود تا زکات جمع آوری شده صرف عمران و آبادانی و کمک به نیازمندان همین منطقه شود.

امام جمعه دهلران از ادارات و دستگاههای گوناگون شهرستان خواست که در تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای جمع آوری زکات با کمیته امداد همکاری کنند.

کد خبر 2754188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha