رشد ٣٩ درصدی ورود گردشگران خارجی از مرز باشماق مریوان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از رشد ٣٩ درصدی مسافران و گردشگران ورودی از مرز بین‌المللی باشماق مریوان در بازه زمانی ٢٤ اسفند تا ١٠ فرودین ماه ١٤٠٢ نسبت به مدت مشابه سال گذشته به استان خبر داد.

به‌ گزارش کرد پرس، منصور مهرزاد گفت: مرز بین‌المللی باشماق مریوان یکی از مهم‌ترین مرزهای رسمی زمینی ایران به‌شمار می‌آید که علاوه بر رونق اقتصادی و تجاری نقش بسزایی در رونق گردشگری شهرستان مریوان و استان کردستان دارد.

وی با اشاره به اینکه این پایانه مرزی سالانه میزبان مسافرانی خارج از کشور به‌ویژه اقلیم کردستان عراق است، اظهار کرد: در بازه زمانی اجرای طرح نوروزی امسال تاکنون ٢٣ هزار و ٥٨٩ مسافر و گردشگر خارجی از طریق مرز بین‌المللی باشماق مریوان وارد استان شده‌اند که نسبت به سال گذشته ٣٩ درصد رشد داشته است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: همچنین براساس آمارهای موجود از تاریخ ٢٥ اسفندماه تا پایان ١٠ فروردین‌ماه سال‌جاری یک میلیون و ٥٢٦ هزار و ٨٨٥ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان اعم از تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی، فرهنگی و... بازدید کردند.

مهرزاد با بیان اینکه رضایتمندی مسافران و گردشگران در این ایام از مهم‌ترین اولویت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان است، ادامه داد: امیدواریم با همکاری و تعامل میان دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان و مهمان‌نوازی مردم استان و همچنین ظرفیت‌های موجود بتوانیم میزبان خوبی برای گردشگران نوروزی در استان باشیم.

کد خبر 2754063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha