توقف فعالیت چند شرکت نفتی در اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- به دنبال توقف انتقال نفت اقلیم کردستان عراق به ترکیه از سوی دولت مرکزی عراق، چند شرکت نفتی خارجی در اقلیم کردستان استخراج نفت را متوقف کرده اند.

به گزارش کردپرس چندین شرکت نفتی خارجی که در اقلیم کردستان نفت خام استخراج می کنند، به دنبال برنده شدن دولت مرکزی عراق در پرونده شکایت از ترکیه به خاطر صادرات خودسرانه نفت اقلیم کردستان، استخراج نفت خام را متوقف کرده اند.

شرکتهای نفتی دی ان او نروژ و فورزای کانادا روز چهارشنبه از توقف تولید نفت خام در اقلیم کردستان به دلیل توقف صادرات نفت و پر شدن مخازن ذخیره نفت خبر دادند.

جنل انرژی نیز که در لندن ثبت شده، از توقف استخراج نفت خام در این منطقه خبر داده است.

اچ کی ان انرژی آمریکا نیز از توقف تولید نفت خام ظرف یک هفته آینده، در صورت عدم ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان خبر داده است.

یکی از مقامات دولت اقلیم کردستان عراق به نشریه آمریکایی المانیتور گفته است انتظار نمی رود اختلافات میان کردها و دولت مرکزی عراق به این زودی حل شده و صادرات نفت اقلیم کردستان به ترکیه از سرگرفته شود.

انستیتو استراتفور هم چشم انداز ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان به ترکیه را تیره و تار توصیف کرده است.

آمریکا به عنوان متحد کردهای عراق در واکنش به توقف صادرات نفت اقلیم کردستان، از آنکارا و بغداد خواسته است مانع صدور نفت اقلیم کردستان به ترکیه و بازارهای جهانی نفت نشوند.

کد خبر 2753989

برچسب‌ها