بازدید ٢٤هزار نفر از سدهای آذربایجان غربی/سد مهاباد دارای بیشترین بازدید

سرویس آذربایجان غربی- مدیر عامل شرکت آب منطقه ایی آذربایجان غربی گفت: در پنجمین روز از برنامه نوروزی بازدید از سد های شهرچای، مهاباد و آغ چای آمار مراجعه کنندگان از مرز ۲۴ هزار نفر عبور کرد.

به گزارش کردپرس، مجید رستگاری افزود: با تلاش، کنترل و تمهیدات لازم عوامل اجرایی مدیریت منابع آب شهرستانهای مربوطه و عوامل سدهای مورد بازدید در ایام تعطیلات نورزوی، بعد از ٣سال تعطیلی، یکبار دیگر وظیفه‌ی میزبانی خود را در جهت خدمت به مردم و خدمتگزاری به هم‌وطنان ثابت کردند.

او ادامه داد: بازدید از ٣ سد شهر چای، مهاباد و آغ چای از دوم فروردین ماه شروع و تا دهم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۱۷:۳۰ ادامه دارد.

 سد مخزنی مهاباد از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون پذیرای ۱۵ هزار نفر از مسافران و گردشگران ورودی به این شهرستان بوده است.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون مترمکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تامین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد. این سد در ضلع غربی این شهر احداث شده و تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ یکی از نزدیکترین سدها به مناطق مسکونی به شمار می‌آید.

طبق اعلام شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی علاوه بر سد مهاباد، سدهای شهرچای ارومیه، سد حسنلو نقده، سد ساروق تکاب و سد آغ چای چایپاره در این استان آماده استقبال از میهمانان نوروزی است.

کد خبر 2753862

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha