«پاییز، کچیکی کاله» اثری از «کلثوم عثمان پور» روانه بازار شد

کتاب شعر «پاییز، کچیکی کال» از سروده های کودکانه «کلثوم عثمان پور» شاعر توانمند کردستانی با حمایت حوزه هنری استان کردستان و تصویرگری ژاله یوسفی نژاد، منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

به گزارش کرد پرس، رئیس حوزه هنری کردستان گفت: در راستای سند زیست بوم حوزه هنری کردستان و توجه به فرهنگ وادبیات کردی به ویژه ادبیات کودک ونوجوان کتاب شعر «پاییز، کچیکی کاله» مشتمل بر 5 قطعه شعربا عناوین «بهار»، «پاییز»، «زمستان»، «درخت» و «نقاشی» به زبان کردی و لهجه سورانی در 1200 نسخه در انتشارات پرهیب منتشر و روانه بازار نشر شده است.

امین مرادی افزود: خانم عثمان پور در این کتاب 24 صفحه ای با تصویرگری سرشار از زیبایی و نشاط هنرمند توانمند «ژاله یوسفی نژاد» تلاش کرده است تا با زبانی ساده و با کمک تصاویر خلق شده ویژگی ها و خصوصیات هریک از عناوین در نظر گرفته شده را در جهت آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ اصیل کردی بازآفرینی کند.

وی با تبریک فرارسیدن سال 1402، اظهار کرد: در سال 1401 در بخش تولید اثر در بخش های مختلف هنری تلاش های ارزنده ای توسط هنرمندان بخش های مختلف هنری صورت گرفت که حاصل آن تولید بیش از 23 فیلم کوتاه 100 ثانیه ای، انتشار چندین عنوان کتاب از مجموعه دانشنامه «فرهنگ، هنر و تمدن کردستان»، انتشار چندین عنوان کتاب در بخش های مختلف از جمله فرهنگ ومطالعات پایداری، آلبوم های موسیقی و برپایی نمایشگاه های مختلف تجسمی بوده است.

رئیس حوزه هنری کردستان تولید محوری را از اولویت های اصلی حوزه هنری عنوان کرد و ادامه داد: در سال 1402 نیز بتوان با بهره مندی از پتانسیل بسیار غنی فرهنگ و هنر کردستان در جهت معرفی این ویژگی ها در قالب تولید آثار هنری گام های مؤثرتری برداشته شود.

«کلثوم عثمان پور» کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی از شاعران ونویسندگان کردستانی که علاوه بر آموزش شعر و داستان در سطح مدارس و دانشگاه های استان و داوری جشنواره های مختلف در عرصه ادبیات را برعهده داشته است و چندین اثر دیگر از جمله «هه تول، مه تول، شه مامه»، «بررسی زیبایی شناسی در دیوان مولوی کرد» و «گره» را در کنار مقالات متعدد در حوزه ادبیات نیز منتشر کرده اند. 

از این پژوهشگر و نویسنده حوزه ادبیات کردی و فارسی «نقش زنان در آفرینش ادبیات شفاهی کرد» هم اکنون آماده چاپ است.

کد خبر 2753761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha