بارش برف در برخی از مناطق کردستان در اولین روز بهار

در نخستین روز از سال نو و بهار ۱۴۰۲ بارش برف برخی از مناطق کوهستانی، گردنه ها و ارتفاعات استان کردستان را سفید پوش کرد.

به گزارش کرد پرس، اداره کل هواشناسی کردستان اعلام کرد با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی که از روز یکشنبه وارد استان شده، تا قبل از ظهر روز چهارشنبه تداوم دارد.

بر اساس این گزارش فعالیت این سامانه بارشی در ارتفاعات، جاده ها، گردنه ها و مناطق سردسیر شمالی و شرقی استان به صورت برف، کولاک و کاهش محسوس دید افقی خواهد بود ضمن اینکه امروز نیز در برخی از مناطق استان بارش برف داشته ایم.

همچنین این سامانه بارشی در سایر نقاط استان نیز موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد، در بعضی از ساعات رگبار باران به همراه رعد و برق، در برخی نقاط مستعد و گرمسیر نیز بارش تگرگ خواهد شد.

بارش ها طی این مدت کل استان را در برخواهد گرفت؛ ولی از نظر مقدار برای امروز و امشب تا قبل از ظهر چهارشنبه در برخی از نواحی شمالی، مرکزی و جنوبی استان قابل توجه تر برآورد شده است که با توجه به ماهیت رگباری آن می تواند سبب آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها به خصوص در مناطق یاد شده شود.

همچنین از اواسط شب امروز سه شنبه تا صبح چهارشنبه، شرایط برای بارش برف در بخش های شرقی استان وجود دارد که می تواند موجب اختلال در تردد، در این نواحی نیز شود.

از لحاظ دمایی از امروز تا صبح پنجشنبه به علت فعالیت سامانه بارشی به تدریج میانگین دمای شبانه روزی ۴ تا ۶ درجه کاهش خواهد داشت.

کد خبر 2753758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha