١٠ نمایشگاه صنایع دستی در کردستان برپا شد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: در آستانه فرا رسیدن سال نو و گرامیداشت نوروز باستانی ۱۰ نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی روز دوشنبه در شهرهای مختلف استان دایر شد.

به گزارش کرد پرس، فرهاد حامدی گفت: در این نمایشگاه ها محصولات شاخصی از صنایع دستی اصیل و بومی استان شامل گلیم، کلاش، صنایع چوب، زیورآلات، جولایی، ارغوان بافی و لباس کردی عرضه می شود.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه ها را احیا و توسعه صنایع دستی و معرفی آن به مسافران و گردشگران نوروزی عنوان کرد و افزود: معرفی صنایع دستی کردستان و حمایت از هنرمندان این حوزه یکی از اولویت های اصلی این اداره کل است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: ثبت مریوان به  عنوان شهر جهانی کلاش، ثبت ملی شال بافی آرمرده بانه، ثبت ملی گلیم بافی کاکو سفلی و ثبت ملی ارغوان بافی دیوزناو، فرصت های طلایی محسوب می شوند که با بهره گیری از آنها می توانیم بیش از پیش زمینه های ایجاد اشتغال و درآمدزایی در استان را فراهم کنیم.

حامدی ادامه داد: امیدواریم با بهره گیری از حداکثر ظرفیت ها و امکانات، زمینه معرفی و عرضه هرچه بهتر و بیشتر آثار هنرمندان توانمند استان فراهم شود.

کد خبر 2753738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha