فرار ۳۰۰ زندانی داعشی از زندان تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- انستیتو خاورمیانه به نقل از منابع خود مدعی شد در جریان حمله روز ۲۰ ژانویه داعش به زندان صناعه در حسکه،  حدود ۳۰۰ تن از جنگجویان این گروه فرار کردند.

به گزارش کردپرس، گروه تروریستی داعش روز ۲۰ ژانویه ۲۰۲۲ برای آزادی جنگجویان زندانی خود در زندان صناعه در شهر حسکه که تحت کنترل نیروهای کرد سوریه است. حمله ای را آغاز کرد. بر اساس گزارش انستیتو خاورمیانه، داعش در روز اول حمله یکصد تن از نیروهای خود را به کار گرفت تا جنگجویان زندانی خود را که رهبران ارشد آن نیز در این زندان به سر می برند آزاد کند.

این موسسه به نقل از منابع خود ادعا کرد در روز اول حمله داعش به این زندان حدود ۳۰۰ تن از جنگجویان زندانی این گروه با استفاده از آشوب ایجاد شده توانستند از این زندان بگریزند. این موسسه در ارزیابی خود از حمله داعش به این زندان معتقد است با وجود آن که تعداد قابل توجهی از نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها جان خود را در درگیری ده روزه با داعش از دست دادند اما به دلایلی می‌توان این حمله را شکستی برای داعش و یک پیروزی برای نیروهای کرد سوریه دانست.

انستیتو خاورمیانه درباره علت شکست خوردن داعش نوشت: این گروه در حمله به زندان صناعه نه تنها نتوانست افراد مورد نظر خود را که زبده ترين جنگجویان این گروه هستند، آزاد کند بلکه نزدیک به ۴۰۰ تن از نیروهای خود را به کشتن داد.

این نشریه درباره علت موفقیت آمیز بودن عملکرد نیروهای کرد در درگیری با جنگجویان داعش و ناکام گذاشتن این گروه در حمله به این زندان نوشت: اولاً نیروهای کرد پیروزی دیگری در نبرد دیگری با داعش را به نام خود ثبت کردند، دوماً نیروهای کرد سوریه همکاری با ائتلاف مبارزه با داعش را تجدید کردند و بار دیگر حمایت بین المللی از این گروه مورد تاکید قرار گرفت و در نهایت، کردهای سوریه توانستند توجه گسترده رسانه‌های جهانی را به خود جلب کرده و نشان دهند که یک نیروی محلی در حال مبارزه با تروریسم است.

کد خبر 27444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha