سنندج و بانه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند/5 شهر در وضعیت نارنجی

سرویس کردستان – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر 2 شهرستان سنندج و بانه در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و 5 شهرستان نارنجی و 3 شهرستان نیز وضعیت زرد دارند.

به گزارش کرد پرس، بهروز اخوان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات وزارت بهداشت، شهرستان های سنندج و بانه وضعیت قرمز، شهرستان های سقز، دیواندره، بیجار، سروآباد و کامیاران وضعیت نارنجی و شهرستان های قروه، دهگلان و مریوان نیز وضعیت زرد دارند.

وی اظهار کرد: با توجه به اوج گیری شیوع ویروس کرونا و به خصوص سویه اُمیکرون، پیش بینی می شود به زودی دیگر شهرستان های استان نیز در وضعیت قرمز قرار گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه سخنان خود به وضعیت واکسیناسیون در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر انواع واکسن‌‌های ایرانی و وارداتی تائید شده شامل فخرا، کوو ایران برکت، پاستوکووک، پاستووکووک پلاس و اسپایکوژن، آسترازنکا، و سینوفارم در سبد تزریق واکسیناسیون استان موجود است.

اخوان با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا به تمامی افراد واجد شرایط توسط کادر بهداشتی در مراکز خدمات جامع سلامت و تجمیعی بی‌وقفه انجام می‌شود، ادامه داد: از شهروندان درخواست داریم در اسرع وقت نسبت به دریافت واکسن و تکمیل 3 نوبت آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ۲۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان فعالیت دارند، یادآور شد: از این تعداد ۹ مرکز در سنندج، در در بانه، کامیاران و سقز هر کدام ۳ مرکز و در دیواندره، دهگلان، بیجار و مریوان در هر کدام یک مرکز واکسیناسیون در 2 نوبت صبح و عصر فعال است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ابراز نگرانی از افزایش تعداد موارد ابتلا و بستری به ویروس کرونا در کردستان، بیان کرد: طی روزهای اخیر شمار مبتلایان به این بیماری نسبت به هفته‌ گذشته با شتاب بیشتری در حال افزایش است.

کد خبر 27277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha