وضعیت فعالیت مدارس آذربایجان غربی در سیر صعودی امیکرون

سرویس آذربایجان غربی- اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی ، در اجرای مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا ، وضعیت فعالیت مدارس استان از امروز شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ تا اول اسفند را اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، بر این اساس در وضعیت قرمز و نارنجی ، کلاس های درس دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی مدارس مناطق روستایی کم جمعیت و دروس عملی هنرستان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری و کلاس های درس تمامی مدارس شهری در مقاطع مختلف تحصیلی به مدت یک هفته غیر حضوری و در بستر فضای مجازی " شبکه شاد" خواهد بود.

در وضعیت زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گروه بندی متوازن در مدارس با تراکم بالا، آموزش دانش آموزان به صورت حضوری است، در صورتی که در مدارسی دانش آموزان در بیش از یک کلاس با علائم کرونا وجود داشته باشند با تشخیص و پیشنهاد شورای مدرسه به مدیریت اموزش،و پرورش( ابلاغ به ستاد مقابله با کرونای شهرستان و کسب مجوز)، آموزش آنها می‌تواند به صورت غیر حضوری در بستر شاد به مدت یک هفته ادامه داشته باشد.

در وضعیت آبی آموزش مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری خواهد بود.

در حال حاضر، خوی، میاندوآب و اشنویه در استان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و شاهین دژ، ارومیه، سردشت، نقده، پلدشت، ماکو و چالداران در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان ها هم در وضعیت زرد کرونا قرار گرفته اند.

تعداد مبتلایان روزانه به بیش از هزار نفر رسیده که نشان می دهد میزان سرایت سویه امیکرون بسیار بالا است.

کد خبر 27268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha