مراسم اعتکاف و ۲۲ بهمن در شهرهای قرمز کرونا برگزار نمی شود

سرویس آذربايجان غربى- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: مراسم اعتکاف و راهپیمایی پیاده ۲۲ بهمن امسال در شهرهای با وضعیت قرمز کرونا استان برگزار نمی شود.

به گزارش کردپرس، رضا ابراهیمی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی افزود: در شهرهای با وضعیت قرمز، راهپیمایی خودرویی در دستور کار خواهد بود.

او اضافه کرد: در شهرهایی که وضعیت نارنجی، زرد یا آبی داشته باشند، راهپیمایی به صورت پیاده برگزار می شود ولی نباید تجمعی صورت بگیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: نبود غرفه در مسیر راهپیمایی، جلوگیری از حضور دستفروشان در مسیر، استفاده از ظرفیت نیروهای داوطلب برای تذکر فاصله گذاری اجتماعی و برگزاری کل مراسم در مدت حداکثر ۲ ساعت از جمله تمهیداتی است که باید در شهرهای نارنجی، زرد و آبی اندیشیده شود.

ابراهیمی گفت: تاکنون در آذربایجان غربی تنها شهر خوی وضعیت قرمز کرونا دارد و در بقیه شهرها همچنان نارنجی یا زرد است.

او در خصوص اعتکاف نیز بیان کرد: این مراسم در شهرهای قرمز ممنوع بوده و در شهرهای با وضعیت زرد و نارنجی تنها با ۲۰ درصد ظرفیت مکان باید برگزار شود. حضور افراد بالای ۶۰ سال در مراسم اعتکاف ممنوع است و افراد حاضر باید علاوه بر تزریق سه دُز واکسن، تست منفی پی سی آر نیز ارائه دهند.

کد خبر 27155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha