تاثیر انکارناپذیر کردهای سوریه در مقابله آمریکا با داعش

سرویس جهان- نشریه هیل وابسته به کنگره آمریکا در گزارشی پیرامون حضور این کشور در سوریه تاکید کرده است که ادعای موفقیت آمریکا در مبارزه با داعش در سوریه بدون همکاری نیروهای کرد سوریه امکان پذیر نبود.

به گزارش کردپرس، نشریه هیل وابسته به کنگره آمریکا در گزارشی پیرامون وضعیت حضور آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، نقش نیروهای کرد-عرب سوریه به فرماندهی کردها را در مبارزه با داعش در سوریه کم نظیر توصیف کرده است.

این نشریه تاکید کرده است که بیرون راندن داعش از مناطق شمال و شرق سوریه بدون همپیمانی کردها با آمریکا ممکن نبود و نیروهای کرد نقش انکارناپذیری در موفقیت مبارزه با داعش داشته اند.

هیل نوشت: همپیمانی کردهای سوریه با آمریکا باعث اعتباربخشی به ماموریت مبارزه ائتلاف با داعش شد زیرا نیروهای کرد سوریه از نظر اطلاعاتی چشم و گوش ائتلاف شدند و به عنوان نیروی زمینی مبارزه با داعش بیشترین تاثیر را داشتند.

این نشریه دست اندازی ترکیه در مبارزه با داعش در سوریه ر ا عامل ناتمام ماندن عملیات شکست داعش دانسته است زیرا این کشور کردها را تروریست می داند و با حملات مداوم به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، در راه مبارزه کردها با داعش مانع تراشی می کند.

این نشریه سوریه را متفاوت از افغانستان توصیف کرده و تردیدها درباره ادامه حضور نیروهای آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را بیجا توصیف کرده است.

کد خبر 27087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha