ورود یک قلادە گرگ به حیاط انبار هلال احمر مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد از زنده گیری یک قلاده گرگ در حیاط انبار تجهیزات هلال احمر این شهرستان خبر داد.

رحمان احمدی به کردپرس گفت: صبح امروز وجود یک قلاده گرگ در حیاط انبار تجهیزات هلال احمر مهاباد واقع در بلوار شهید عبدالله پور گزارش شد.

او ادامه داد: پس از اعزام نیروهای ایستگاه مرکزی به محل این قلاده گرگ زنده‌گیری و طی هماهنگی با اداره محیط زیست شهرستان در خارج از شهر و نزدیک به محل زیست این گونه رها سازی شد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: سرمای هوا و جست و جو برای پیدا کردن غذا باعث شده این گونه جانوری از ارتفاعات شهرستان به سمت محیط شهری راه پیدا کند.

گرگ‌ها بطور معمول از انسان دوری می کنند در واقع این جانور وحشی به دلیل کمبود طعمه ناشی از شکار بی رویه شکارچیان در شب‌های زمستان به ناچار به سکونتگاه های انسان نزدیک و نزدیک تر می شود.

اداره محیط زیست شهرستان مهاباد نیز از شهروندان خواست در صورت دیدن این گونه حیوانات از آزار و اذیت آنها خودداری کنند و مراتب را به این یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

مهاباد از شهرهای کوهستانی جنوبی آذربایجان‌غربی است که زمستان‌هایی برفی و طاقت فرسا دارد؛ سرمای و یخبندان در فصل زمستان موجب هجوم حیوانات وحشی از جمله گرگ از ارتفاعات به مناطق شهری و مسکونی این شهرستان می‌شود.

کد خبر 26948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha