ائتلاف بین المللی مسئول جلوگیری از حملات ترکیه به شمال سوریه است

سرویس سوریه-مظلوم عبدی در توییتی نوشت:حمله ترکیه به شمال سوریه نقض توافق آتش بس و اعلان جنگ است و ترکیه با این اقدام تلاش‌های ما برای مبارزه با داعش را تضعیف می‌کند.

به گزارش کُردپرس، روز چهارشنبه، مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک در تویتری اعلام کرد، مسئولیت جلوگیری از حملات ترکیه به شمال شرق سوریه بر عهده ائتلاف بین المللی است.

روز سه شنبه شب، ترکیه چهارمین نیروگاه برق در نزدیکی روستای تقل بقل را هدف قرار داد که منجر به زخمی شدن ۴ نفر از کارگران این نیروگاه و کشته شدن رزمندگان نیروهای دموکراتیک سوریه شد.

اداره خودمختار بمباران ترکیه را نقض آتش‌بس و تلاش برای به جنگ می داند.

دیروز ترکیه روستاهای عین دیوار، بستا سوس و کری فرا را در دریک هدف قرار داد که منجر به آتش سوزی در پنج خانه در روستای عین دیوار شد.

عبدی در توییتی در توییتر نوشت که این حملات «به منزله اعلان جنگ و تهدید غیرنظامیان است، زیرا تلاش‌ها برای مبارزه با داعش را تضعیف می‌کند».

پیش از این، مرکز رسانه ای نیروهای سوریه دموکراتیک در بیانیه ای اعلام کرد که این ائتلاف بین المللی بود که آسمان را به روی ترکیه برای بمباران شمال شرق سوریه باز کرد.

دیروز نیز اداره خودمختار شمال و شرق سوریه از ائتلاف بین المللی، روسیه و نهادهای بین المللی خواست تا به حملات ترکیه به شمال شرق سوریه پایان دهند.

اداره خودمختار از روسیه و آمریکا خواست تا ترکیه را وادار کنند به توافق آتش بس پایبند باشد.

کد خبر 26709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha