احتمال استفاده روسیه از کارت فشار کردهای سوریه علیه ترکیه

سرویس جهان- روزنامه واشنگتن پست هشدار داد اگر دخالت ترکیه در بحران اکراین به سمت مشارکت با اروپا در تحریم روسیه پیش برود، احتمال استفاده پوتین از کارت کردهای سوریه علیه ترکیه و ایجاد توافق میان کردها و دمشق وجود دارد.

به گزارش کردپرس، روزنامه واشنگتن پست سفر قریب الوقوع رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به اکراین را در راستای تلاش این کشور برای حفظ ارتباط کنونی میان این کشور و اکراین و در عین حال تلاش برای عدم تاثیرگذاری آن بر وابستگی آنکارا به مسکو دانسته است.

این روزنامه هشدار داده است به دلیل وابستگی سال های اخیر ترکیه به روسیه بویژه در حوزه انرژی، گردشگری و مسائل سوریه، آنکارا نمی تواند در تحریم کردن روسیه غرب را همراهی کند زیرا ممکن است مورد خشم روسیه قرار گیرد.

این روزنامه یادآوری کرده است که عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه، بویژه حملات این کشور در مناطق تحت کنترل کردها عمدتا به دلیل چراغ سبز مسکو صورت گرفته است. همچنین ایجاد منطقه امن در مرزهای شمالی سوریه با ترکیه تنها با رضایت مسکو ممکن شده است.

واشنگتن پست هشدار داده است اگر ترکیه در مسئله بحران اکراین زیاده روی کند مسکو می تواند میلیون ها آواره دیگر از سوریه را با عملیات علیه شورشیان در ادلب روانه خاک ترکیه کند.

این روزنامه مهم ترین کارت فشار روسیه علیه ترکیه را کردهای سوریه می داند در حالی که مسئله کردهای سوریه کابوس ترکیه است.

واشنگتن پست هشدار داده است در صورتی که روسیه از عملکرد ترکیه در بحران اکراین ناراضی شود، ممکن است کردها و دمشق را به یک توافق برساند که در این صورت کابوس ترکیه در مورد کردهای سوریه به یک واقعیت تبدیل می شود.

کد خبر 26705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha