خطرات جدی نادیده گرفتن امنیت مراکز تجمع زندانیان داعشی در عراق و سوریه

سرویس جهان- نشریه میدل ایست مانیتور با اشاره به حمله خونین داعش به یک زندان تحت کنترل کردهای سوریه هشدار داد چنین زندانهایی در عراق و سوریه که محل نگهداری از زندانیان داعشی است در صورت بی توجهی، مانند یک بمب ساعتی خطرناک عمل می کنند.

به گزارش کردپرس، بسیاری از تحلیلگران حمله دو هفته پیش داعش به زندان تحت کنترل کردهای سوریه را زنگ بیدارباشی خطاب به جامعه بین المللی توصیف کرده اند. کارشناساسان با اشاره به این که نزدیک به 400 تن(بر اساس آمار روز گذشته نیروهای دموکراتیک سوریه)، از طرفین در جریان این حمله کشته شده اند این مسئله را نشانه قدرت گرفتن دوباره داعش دانسته اند.

نشریه میدل ایست مانیتور نیز با اشاره به این که تعداد قابل توجهی مرکز تجمع زندانیان داعش و خانواده های آنها در عراق و روسیه وجود دارد، تاکید کرده است نباید خطر تکرار حملات جنگجویان و هسته های مخفی این گروه به چنین مراکزی را دست کم گرفت.

این نشریه چنین زندانها و کمپ هایی در عراق و سوریه را یک بمب ساعتی توصیف کرده است که هر لحظه امکان انفجار و ایجاد بحران بزرگتری را به دنبال دارد.

میدل ایست مانیتور اشاره کرده است که برخی کمپ های واقع در اقلیم کردستان نیز که برخی زندانیان کم سن و سال مظنون به عضویت در داعش در آنها اسکان داده شده اند. بنابراین، بر لزوم تعیین تکلیف این افراد و باز گرداندن آنها به میان خانواده هایشان و جلوگیری از ارتباط گیری داعش با آنها تاکید کرده است.

این نشریه ضمن تاکید بر بازگرداندن زندانیان کم خطر وابسته به داعش به میان جامعه و ایجاد تعامل سازنده با آنها، ایجاد مراکز بازپروری را از جمله اقدامات مفید برای کاهش خطر بازگشت وابستگان به داعش به میان جامعه دانسته است.

کد خبر 26605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha