امیکرون در کمین؛ مهاباد هم زرد شد

سرویس آذربایجان غربی- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به افزایش آمار مراجعه کنندگان بخش کرونای بیمارستان گفت: هم اکنون وضعیت رنگ بندی این شهرستان پس از سه ماه از وضعیت آبی به رنگ زرد تغییر یافت.

به گزارش کردپرس، بهاء الدین حسینی بیان کرد: میانگین مراجعه روزانه بیماران کرونا روزانه بین یک تا پنج طی هفته های گذشته اکنون به بالای ۱۰ نفر رسیده و همچنان شاهد افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس هستیم.

او با بیان اینکه نوع جدید کرونا بیشتر افراد کودک را درگیر خود می کند، ادامه داد: سرعت انتشار اومیکرون بسیار بیشتر از سویه‌های قبل است تا حدی که در فاصله کوتاه رنگ بندی شهرها تغییر می‌کند و اگر شیوه نامه‌های بهداشتی به خوبی رعایت نشود، سویه امیکرون گریبانگیر خانواده‌ها خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار کرد: شهروندان علاوه بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی باید نسبت به دریافت مراحل سه گانه واکسیناسیون به ویژه دز سوم مراجعه کنند.

حسینی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۳۷۰ هزار دز واکسن در مهاباد تزریق شده است، اضافه کرد: از این تعداد ۱۷۶ هزار نفر دز نخست، ۱۵۵ هزار نفر دز سوم و بالغ بر ۳۸ هزار نفر دز سوم خود را دریافت کردند.

او با بیان اینکه امکانات مطلوبی برای واکسیناسیون در مهاباد ایجاد شده است، به ایرنا گفت: اکنون که شرایط مناسبی برای دریافت انواع واکسن فراهم شده است شهروندان از این فرصت برای نجات جان خود و همنوعان شان استفاده کنند.

کد خبر 26591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha