جزئیات نشست سه جانبه بارزانی، حلبوسی و صدر در نجف از زبان عضو ارشد حزب دمکرات

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب دمکرات جزئیات دیدار بین نچیروان بارزانی نایب رئیس حزب متبوعش و محمد حلبوسی رئیس ائتلاف تقدم و مجلس عراق و خمیس الخنجر رئیس ائتلاف عزم با سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر در نجف اشرف را اعلام و تأکید کرد حزب دمکرات در این دیدار درصدد ارسال پیام مبنی بر حمایت از دولت اکثریت ملی بود.

به گزارش کرد پرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق "واع"، ریبین سلام در این باره گفت: در این نشست طرح تاریخی و مهم ارائه شده از سوی مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات برای روند سیاسی عراق ارائه و توسط نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان به سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر ارائه گردید. هدف از این طرح، نجات عراق از رکود سیاسی در آستانه رأی گیری درباره نامزد ریاست جمهوری است و رأی گیری درباره سران سه گانه قوای عراق به یکدیگر ارتباط دارد تا بدین ترتیب از هر گونه دخالت های خارجی در راستای منافعشان در امور داخلی کشور جلوگیری شود.

ریبین سلام افزود: بارزانی و محمد حلبوسی به عنوان دو شخصیت در رأس دو فراکسیون با بیشترین آرا پس از جریان صدر، این طرح را ارائه و با سید مقتدی صدر به عنوان رهبر بزرگترین فراکسیون مجلس با هدف پاسخگویی به خواسته های مردم رایزنی کردند.

عضو ارشد حزب دمکرات تصریح کرد: پیام حزب دمکرات کردستان و جریانات سیاسی اهل سنت، حمایت از دولت اکثریت ملی برنده در انتخابات و تشکیل آن از میان سه جریان سنی، شیعه و کردهاست و در گذشته دولت توافقی را تجربه کردیم و به نتایج مثبتی در این زمینه دست نیافتیم.

ریبین سلام از شخصیت های سیاسی عراق خواست به این "ائتلاف قوی و گسترده تشکیل شده بر پایه نتایج انتخابات" بپیوندند.

این شخصیت سیاسی کرد تصریح کرد: جریانات سه گانه به عنوان جریانات برنده و قوی ترین نیروهای این مرحله به شمار می آیند و هر فراکسیونی که مایل به ائتلاف با آن نیست باید به مخالفان بپیوندد. زیرا عراق یک کشور دمکرات است و باید در آن، مخالفان قوی وجود داشته باشند.

سید مقتدی صدر در پایان نشست روز گذشته، بر تشکیل دولت اکثریت نه شرقی و نه غربی تأکید و اعلام کرد این امر عملا از طریق تجربه این نوع حاکمیت تحقق خواهد یافت.

یادآور می شود روز گذشته، سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر در منطقه حنانه نجف میزبان محمد حلبوسی رئیس مجلس عراق، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان و خمیس الخنجر رئیس ائتلاف السیاده بود.

سید مقتدی صدر در پایان این نشست تأکید کرد: تروریسم و خشونت علیه مردم و شرکا را متوقف کنید. ما همچنان از تشکیل دولت اکثریت میهنی حمایت و از گفتگو با مخالفان میهنی استقبال می کنیم.

کد خبر 26568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha