تزریق 2.2 میلیون دُز واکسن کرونا در کردستان

سرویس کردستان - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۹۰۱ دُز واکسن کرونا با احتساب 3 نوبت در استان به جامعه هدف تزریق شده است.

به گزارش کرد پرس، بهروز اخوان با بیان اینکه تا این لحظه ۲ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۶۸۹ دُز واکسن به استان تحویل شده که از این تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۹۲ دُز باقیمانده است، گفت: یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۵۲ نفر معادل ۸۲ درصد جمعیت، نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ۹۳۲ هزار و ۱۸۰ نفر نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند که ۶۹ درصد جمعیت را شامل می‌شود، اظهار کرد: ۲۳۰ هزار و ۴۷۸ نفر معادل ۱۹ درصد جمعیت هدف نیز در قالب دُز بوستر ( نوبت سوم )، واکسینه شده‌اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه اکنون ۷۱ درصد مادران باردار نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: ۴۶ درصد آنان نیز با دریافت نوبت دوم واکسن در مقابل این بیماری واکسینه شده‌اند.

اخوان از واکسینه شدن ۹۸ درصد دانش‌آموزان در قالب دُز اول خبر داد و ادامه داد: ۷۹ درصد نیز با دریافت دُز دوم در مقابل کرونا واکسینه شدند.

وی بااشاره به اینکه ۸۷ درصد نوجوانان نیز دُز اول و ۷۷ درصد دُز دوم واکسن را تزریق کرده اند، یادآور شد: با توجه به بروز سویه جدید امیکرون در استان و افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری طی روزهای اخیر، شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون توجه بیشتری داشته باشند.

کد خبر 26563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha