تصویب ١٠ بند همکاری مابین انجمن حامی حیوانات و شهرداری مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- در تعامل وهمفکری شکل گرفته بین شورا و شهرداری با انجمن حامی حیوانات در مهاباد، جهت موضوع ساماندهی سگ های بلاصاحب، از راه اندازی گشت شبانه شهری جهت تامین امنیت مردم و جلوگیری از اقدامات خودسرانه عده ایی هنجار شکن تا اختصاص اعتبار و ساماندهی کمپ و ... در قالب ١٠ بند بین شهرداری و انجمن حامی حیوانات ژین مکریان مهاباد امضا شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، روز گذشته گزارشی با عنوان شروع دوباره سگ کشی ها در مهاباد/ کارگروه ساماندهی در خواب! در خبرگزاری کردپرس منتشر شد. در این گزارش آمده؛ «وقتی کل کارگروه ساماندهی سگ های بلاصاحب در مهاباد در خواب زمستانی به سر می برند، عده ایی حیوان آزارِ فرصت طلب، شبانه با سلاح گرم محلات شهری را به میدان تیراندازی تبدیل می کنند و سکوت آزارنده اعضای کارگروه هم در قبال این سگ کشی ها سرپوشی بر کارنامه نامطلوبشان در اجرای طرح ابلاغی وزارت کشور مبنی بر عقیم سازی و کنترل جمعیت این حیوانات است».

در عصر همان روز نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار مهاباد با خبرنگاران و اعضای هیئت مدیرە انجمن حامیان "ژین مکریان مهاباد" با محوریت بررسی مشکلات سطح شهر از جملە "سگ های بلاصاحب" و ارایه راهکار های مناسب جهت پیگیری مسائل مدیریت شهری، در سالن جلسات شورای اسلامی شهر برگزار شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار کردپرس گفت: جلسه تعامل با انجمن حامیان حیوانات و خبرنگاران در شورای شهر جهت ایجاد تعامل و ایجاد فضای همفکری در خصوص ساماندهی سگ های بلاصاحب شهری بود که با توجه به نقطه نظرات طرح شده مقرر شده تا انجمنهای انجمن حامی حیوانات با همکاری شهرداری بتوانند بهترین عملکرد خود را تا بهبود وضعیت و شرایط موجود انجام دهند.

رسانه ها از نشر اخبار تحریک آمیز و ایجاد رعب و وحشت خودداری کنند

آرش شهابی با اشاره به حرکت خودسرانه عده ایی ناشناس در کشتن چندین قلاده سگ در مهاباد گفت: این اقدام به هیچ وجه تایید نمی‌شود و شورا و شهرداری با این موضوع مخالف هستند متاسفانه فضایی شکل گرفته که عده ایی به خود اجازه می دهند به صورت خودسرانه به حذف فیزیکی سگ های بلاصاحب اقدام کنند، قطعاً باید با این موضوع برخورد شود.

او ادامه داد: شهرداری در این زمینه گشت های شبانه را برقرار کرده تا بتواند با این افراد برخورد کرده و امنیت شهروندان را نیز در مقابل حملات احتمالی تامین کند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مهاباد اظهار کرد: از رسانه‌ها پایگاه های خبری درخواست شد تا از نشر اخبار به شیوه ایی که منجر به ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان می شود و یا انتشار اخبار تحریک آمیز که منجر به حرکات خودسرانه عده ایی هنجار شکن می شود، خودداری کنند.

تامین امنیت شهروندان و ادامه روند زنده گیری سگ های بلاصاحب

شهابی، تعامل شکل گرفته میان شورا و شهرداری و حامیان حیوانات را مطلوب خواند و گفت: مردم اجازه دهند تا شهرداری و انجمن حامی حیوانات در فضایی مطلوب کار خود را برای زنده گیری و انتقال به کمپ و در نهایت عقیم سازی در مراحل بعدی انجام دهند.

او افزود: جهت تامین امنیت شهروندان اکیپ های زنده گیری از ٢ اکیپ به ٤ مورد افزایش یافته و اقدامات آنها تحت نظر انجمن حامیان حیوانات انجام خواهد گرفت.

نائب رییس شورای شهر تصریح کرد: باید در این زمینه فرهنگ سازی انجام شود و مجموع اقدامات انجام شده از طریق نصب بنرها و تیزر های تبلیغاتی در سطح شهر به سمع و نظر مردم برسد.

او در پایان گفت: قول‌های مساعد در خصوص ساماندهی وضعیت کمپ سگ های بلاصاحب داده شده و مقرر شده که دامپزشکی نیز دو دامپزشک در اختیار سایت قرار دهد تا بتواند یاری رسان باشند.

تصویب ١٠ بند همکاری مابین شهرداری و انجمن حامی حیوانات

در همین خصوص مدیرعامل انجمن خیریه حامی حیوانات ژین مکریان مهاباد نیز به کردپرس گفت: در جلسه‌ای که با شهردار مهاباد در خصوص ساماندهی وضعیت سگ های بلاصاحب شهر داشتیم ١٠ بند به تصویب و امضای طرفین رسید و مقرر شد که هر دو طرف نسبت به تعهدات خود پایبند باشند

هیمن شیخ عبدالله افزود: این موارد شامل تهیه بنر در سطح شهر در سریع ترین زمان ممکن در خصوص اقدامات ساماندهی وضعیت سگ های بلاصاحب، مطالعه و بودجه بندی هزینه های جاری، ساخت گیت های آموزشی و فرهنگ سازی با مشارکت شهرداری، انجمن ژین کانال و وبسایت های خبری، همکاری در مدیریت پسماندهای قابل استفاده در سطح شهر با همکاری انجمن و شهرداری مهاباد می شود.

او اضافه کرد: همچنین تست سلامت روانی و اعتیاد کارکنان زنده گیری و تایید شده توسط انجمن، نظافت و بهداشت روزانه سایت سگ های بلاصاحب توسط کارکنان شهرداری، تعمیر دوربین مداربسته و دسترسی انجمن به فیلم ها، اتمام زیرساخت‌های نیمه‌تمام سایت طبق استانداردهای انجمن و تفکیک جنسیتی سگهای زنده گیری شده در کمپ و در نهایت مدیریت روند سگهای زنده گیری شده با توجه به ظرفیت کمپ توسط طرفین باید انجام بگیرد.

تخصیص اعتبارات برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در مهاباد

شهردار مهاباد نیز در این جلسه از اعلام آمادگی شهرداری جهت تخصیص اعتبارات برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب خبر داد و گفت: شهرداری مهاباد همواره سیاست زنده‌گیری را اجرا کرده و درحال حاضر نیز این کار به عنوان یک اصل تغییر ناپذیر در حال اجرا است.

بابک رستم پور، ضمن محکوم کردن حادثه غم‌انگیز کشار سگ های بلاصاحب در روزهای اخیر تاکید کرد: کشتار حیوانات در هر قالبی تنها به ملتهب کردن فضا، تخطی از قانون و جریحه‌دار کردن احساسات شهروندان منجر می‌شود، لذا از روزهای اول آغاز بکار زنده‌گیری و تلاش برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در دستور کار قرار گرفته و همواره آماده تخصیص اعتبار لازم برای به نتیجه رسیدن هستیم.

رستم‌پور تصریح کرد: در فضایی که تصمیمات جزیره‌ای، تعطیلی 8 ماهه عقیم‌سازی و عدم تخصیص اعتبارات برای ساماندهی در جریان بوده، طبیعی است که بعد از چند ماه شاهد بروز مشکلات بیشتر باشیم.

در این جلسه سایر اعضای شورای اسلامی شهر مهاباد نیز با تأکید بر اجرای سیاست زنده‌گیری و همکاری با انجمن حامی ژین برای عبور از بحران، برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب و تخصیص اعتبار جهت طرح اعلام آمادگی کردند.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

حمله سگ های بلاصاحب به زن میانسال مهابادی/ عقیم سازی چه شد؟

سگ کشی در مهاباد توسط تیراندازان ناشناس و ترس و وحشت در نیمه های شب

کمپ سگهای بلاصاحب مهاباد و کم کاری های غیر قانونی مسئولان!

کد خبر 26464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha