تعداد واقعی حقوق بگیران غیرشاغل در اقلیم کردستان، وحشتناک است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – هوشیار عبدالله عضو فراکسیون جنبش تغییر در مجلس عراق تأکید کرد: شمار واقعی حقوقق بگیران غیرشاغل در اقلیم کردستان در مقایسه با ارقام اعلامی توسط وزارت دارایی دولت اقلیم (حدود 10 هزار نفر)، وحشتناک است.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "هوشیار عبدالله" در این باره گفت: آمارهایی وحشتناکی از تعداد حققوق بگیران غیرشاغل در اقلیم کردستان که بیش از 5 حقوق دریافت می کنند وجود دارد و آمارهای اعلامی از سوی وزارت دارایی اقلیم در این باره در مقایسه با آمارهای واقعی که ما و احزاب حاکم در اربیل، از آن اطلاع داریم غیر واقعی است.

عبدالله گفت: حزب دمکرات و اتحادیه میهنی در نشست های خصوصی شان به میزان واقعی حقوق بگیران غیرشاغل در اقلیم کردستان اعتراف می کنند و این دو حزب، مسئول اصلی به وجود آمدن چنین وضعیتی هستند. زیرا آنها در راستای اهداف انتخاباتی، افراد زیادی را به صورت کارمند صوری و غیر واقعی خارج از چارچوب های رسمی و قانونی دولت، به استخدام درآورده اند.

وی افزود: دولت اقلیم کردستان، نمی تواند موضوع آمار نهایی کارمندانش را با هدف ارسال به بغداد، نهایی کند. زیرا آماری واقعی در این زمینه در اختیار ندارند. همچنین از حجم کارمندان غیر واقعی در بغداد اطلاع دارند. به همین دلیل، دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق در این زمینه بر روی این قضیه درباره یکدیگر سرپوش می گذارند و نمی خواهند یک فهرست نهایی در زمینه تعداد واقعی کارمندان دولت عراق تدوین کنند.

این نماینده کرد مجلس عراق در پایان تأکید کرد: وضعیت کنونی کشور نیازمند اقدام جدی و عملی برای بسته شدن پرونده کارمندان غیر واقعی در دولت عراق است.

کد خبر 2633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha