نماینده سنی مجلس عراق: از هیچ کدام از نامزدهای ریاست جمهوری جانبداری نمی کنیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو فراکسیون السیاده در مجلس عراق تأکید کرد ائتلاف های عزم و تقدم هیچ گونه تصمیمی برای حمایت از یکی از نامزدهای ریاست جمهوری اتخاذ نکرده اند، بلکه منتظر توافق حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی درباره یک نامزد خاصی هستند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، محمد نوری عبد ربه در این باره گفت: در توافقات سیاسی بین حزب دمکرات و جریان صدر، تاکنون حمایت از نامزد این حزب در مقابل نامزد اتحادیه میهنی کردستان برای پست ریاست جمهوری گنجانده نشده است.

محمد نوری عبد ربه افزود: ائتلاف السیاده، منتظر توافق این دو حزب کرد درباره یک نامزد است و در صورت ناکامی آنها در این باره، مجلس با رأی دادن به یکی از نامزدها تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد. اما پیش بینی می شود حزب دمکرات و اتحادیه میهنی در ساعات پایانی فرصت باقیمانده در روز دوم فوریه، در این باره به توافق خواهند رسید.

یادآور می شود آرام جباری عضو ارشد حزب دمکرات کردستان در این باره گفت: سیاست تحمیل دیدگاهها و تلاش ها برای در اختیار گرفتن همه پست ها از طریق دور زدن توافقات [توسط حزب دمکرات]، پیامدهای وخیمی برای اقلیم کردستان خواهد داشت.

کد خبر 26213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha