تعداد روستاهای در محاصره برف آذربایجان غربی افزایش یافت

سرویس آذربايجان غربى- جانشین معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بارش برف راه دسترسی به ۴۹۷ روستای استان را بسته است و تلاش‌ برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها ادامه دارد.

به گزارش کردپرس، بصیر صادق‌پور در یک گفت‌وگوی خبری در مهاباد بیان کرد: این تعداد روستا به‌طور عمده در شهرستان‌های پیرانشهر، سردشت، مهاباد و شاهین دژ واقع شده است که تلاش خواهد شد ظرف ۲ تا سه روز آینده راه دسترسی تمامی این روستاها بازگشایی شود.

او با بیان اینکه عوامل راهداری از روز گذشته و پس از آغاز بارش برف با تلاش شبانه‌روزی، راه‌های اصلی و فرعی استان را در چند نوبت برف‌روبی و نمک‌پاشی کرده اند، افزود: در زمان حاضر تمامی محورهای مواصلاتی این شهرستان به غیر از محورهای مهاباد - پسوه - پیرانشهر ، محور مهاباد - بوکان ( جاده برهان) و راه‌های دسترسی به استان‌های کردستان و زنجان از محورهای تکاب - دوراهی ایرانخواه و تخت‌سلیمان - دندی که به دلیل برف و کولاک شدید مسدود اعلام شده باز و تردد در آنها جریان دارد.

جانشین معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر برف‌روبی در محورهای اصلی و فرعی استان صورت گرفته است.

صادق پور اضافه کرد: ۶۸ راهدارخانه استان آماده اسکان مسافران گرفتار در برف و کولاک بوده و مسافران می‌توانند در صورت گرفتار شدن در کولاک از طریق تلفن ۱۴۱ به نزدیک‌ترین راهدارخانه مراجعه کنند.

او با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ اضافه کرد: شهروندان تلاش کنند از سفرهای غیر ضروری پرهیز کرده و به هنگام رانندگی در رورزهای بارندگی از سالم بودن سیستم روشنایی وسیله نقلیه، سالم بودن لاستیک ها و برف پاک کن اطمینان حاصل کنند.

اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی امسال در قالب طرح زمستانی از طریق سامانه جامع ۱۴۱ آماده پاسخگوی آخرین وضعیت راه‌های استان و ارایه مشاوره به رانندگان و مسافران در آذربایجان‌غربی است.

علاوه بر شماره ثابت ۱۴۱، شهروندان می‌توانند از طریق تلفن گویای شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۱ اطلاعات راه‌های مورد نیاز را دریافت کرده و سفر خود را مدیریت کنند.

کد خبر 25593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha