اعلام اسامی 18 وزیر پیشنهادی کابینه دولت علاوی/ وزرای کُرد معرفی نشدند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - فهرست اولیه اسامی وزرای پیشنهادی نخست وزیر جدید عراق که برای کسب رای اعتماد به مجلس نمایندگان فرستاده شده نشان می دهد که هنوز تکلیف وزارتخانه های سهم کردها مشخص نشده است.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری رسمی عراق (واع) عصر امروز (چهارشنبه) فهرست اسامی وزرای پیشنهادی محمد توفیق علاوی، نخست وزیر مامور تشکیل کابینه جدید دولت فدرال این کشور که به مجلس نمایندگان فرستاده شده تا فردا (پنج شنبه) در یک جلسه فوق العاده به آنها رای اعتماد داده شود را منتشر کرد.

خبرگزاری رسمی عراق در همین حال از برخی منابع دولتی نقل کرد که فهرست منتشر شده اولیه بوده و احتمال تغییر در آن وجود دارد در حالی که بنا بر پیش بینی این منابع که نام آنها ذکر نشده، در جلسه فردای مجلس نمایندگان این کشور به احتمال زیاد رای گیری بر سر هفت وزارتخانه به تعویق خواهد افتاد.

این در حالی است که در این فهرست اولیه، نام وزرای پیشنهادی 18 وزارتخانه ذکر شده با این حال نامزدهای تصدی وزارتخانه های کشور، دارایی، بازرگانی، دادگستری و وزیر مشاور در امور اقلیم کردستان معرفی نشدند جایی که انتظار می رود بیشتر آنها به کردها تعلق گیرند به ویژه آن که در میان وزرای معرفی شده هیچ نامزد کُردی به چشم نمی خورد.

در حالی که نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید عراق بعد از ظهر امروز در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر خاطر نشان ساخته بود که کابینه دولت جدید نخستین کابینه متشکل از نامزدهای مستقل به شمار می آید، اسامی وزرای پیشنهادی وی برای تصدی 18 وزارتخانه بر اساس فهرست منتشر شده، به شرح ذیل است:

1- جابر حبیب الحمیداوی، وزير امور خارجه

2- زینب عبدالصاحب البناء، وزير ارتباطات

3- حسین احمد الجلبی، وزیر نفت

4- خالد بتال الجغیفی یا مظهر محمد صالح، وزیر برنامه ریزی

5- شاکر عبدالامیر العطار، وزیر کشاورزی

6- یوسف محمود المشهدانی، وزیر صنعت

7- جاسب عبدالزهره المحمد، وزیر برق

8- احمد ولید الدوری، وزیر جوانان و ورزش

9- مضر زکی الخیرالله، وزیر بهداشت

10- مازن سمیر الحکیم، وزیر آموزش و پرورش

11- واثق سالم الهاشمی، وزیر فرهنگ

12- مزاحم قاسم الخیاط، وزیر آموزش عالی و پژوهش علمی

13- باسم جمیل یزیدیه، وزیر مهاجرت و آوارگان

14- قصی عبدالمحسن عبدالله، وزیر دفاع

15- ریاض کاظم الخزرجی، وزیر عمران، مسکن و شهرداری ها

16- سندس عمر البیرقدار، وزیر کار و امور اجتماعی

17- احمد مکی کبه، وزیر حمل و نقل

18- نظیر عباس الانصاری، وزیر منابع آب

کد خبر 255021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha