خطر تشدید حملات داعش در داخل کمپ های تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- مقامات نهادهای امدادی بین المللی نسبت به افزایش حملات داعش به امدادگران در کمپ های تحت کنترل نیروهای کرد سوریه بویژه کمپ الهول هشدار دادند.

به گزارش کردپرس یکی از مقامات کرد سوریه به خبرگزاری فرانسه گفته است بعد از کشته شدن یکی از امدادگران نهادهای بین المللی، نیروهای امدادی بین المللی با حملات غیرمنتظره داعش در بزرگترین کمپ در شمال شرق سوریه روبه رو شده اند.

سازمان هلال احمر وابسته به کردهای سوریه روز چهارشنبه اعلام کرد یکی از نیروهای امدادی هنگام انجام وظیفه در داخل کمپ، هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت و کشته شد. سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه گفته است دو تن از اعضای داعش پس از ورود به کمپ این امدادگر را به قتل رساندند.

شیخموس احمد یکی از مقامات اداره خودگردان کردی در شمال سوریه وضعیت امنیتی داخل کمپ الهول را وخیم توصیف کرد و به خبرگزاری فرانسه گفت که اعضای داعش هنوز در داخل کمپ حضور دارند و این مسئله بر وضعیت امنیتی این مکان تاثیر منفی گذاشته است. او کشته شدن یکی از امدادگران حوزه پزشکی در این کمپ را پیشامدی خطرناک برای سازمان های پزشکی و انسانی دانست که در این کمپ مشغول خدمت رسانی به ساکنان آن هستند.

یکی از مقامات سازمان ملل نیز کشته شدن این امدادگر را نشانه شکنندگی امنیت در شمال و شمال شرق سوریه دانست.

سازمان پزشکان بدون مرز نیز کشته شدن این امدادگر را نشانه وجود خشونت و وضعیت ناامن در کمپ الهول دانسته است و از سازمان های بین المللی خواسته است راه حلی مطمئن برای تامین امنیت در این کمپ بیابند.

کد خبر 25501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha