آمران به معروف و ناهیان از منکر باید  امانتدار و رازدار باشند

سرویس کردستان - نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر در راستای اجرای فریضه امر به معروف و مبارزه با منکرات جامعه، باید امانتدار و رازدار مردم باشند.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در جمع دبیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اسلامی ضروری برشمرد و گفت: این فریضه الهی باید از حالت سلبی خارج شود.

وی با اشاره به اینکه شخصیت اداری تجلی بخش اجرای امر به معروف و‌ نهی از منکر است، اظهار کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید مزین به امانتداری و رازداری باشند و در راستای مبارزه با منکرات در جامعه و محیط اداری نباید تخلفات مردم را افشا کنند بلکه باید حافظ شخصیت و آبروی آنها باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه افشاگری منجر به سقوط و از بین رفتن جایگاه و شخصیت معنوی و اداری فرد می‌شود، ادامه داد: این فریضه الهی هرچه بهتر تبیین شود، از حالت سلبی خود بیرون آمده و مردم راحت‌تر دغدغه‌هایشان را مطرح و در اجرای این طرح همکاری می‌کنند.

حجت الاسلام پورذهبی راه‌اندازی رشته امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌‌ها را نیازمند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و یادآور شد: نخستین وظیفه این ستاد این است که شخصیت اداری خود آمران به معروف و ناهیان از منکر و دبیران امر به معروف در ادارات تجلی‌بخش اجرای امربه‌معروف در جامعه باشد، سوال اینجاست آیا ما خودمان این فریضه را رعایت می‌کنیم.

حضور در بین مردم ویژگی یک مدیر انقلابی است

استاندار کردستان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر حضور مدیران و مسئولان در بین مردم، بیان کرد: این حضور در بین مردم و ارتباط مناسب با آنها از مهمترین ویژگی‌های یک مدیر انقلابی است.

اسماعیل زارعی‌کوشا با بیان اینکه متاسفانه امروز نگاه خوبی نسبت به این فریضه دینی وجود ندارد و باید با فرهنگ سازی این مهم را اصلاح کرد، گفت: وقتی که فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود، روند خدمت‌رسانی به مردم در ادارات و سازمان‌های دولتی هم اصلاح می شود.

وی افزود: مدیران باید صادقانه به مردم خدمت کرده و در میان مردم باشند و این یکی از شاخص‌های یک مدیر شایسته و انقلابی است.

زیرسوال بردن خدمات نظام در کردستان آب ریختن به آسیاب دشمن است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان نیز در این دیدار زیرسوال بردن خدمات دولت و کمرنگ جلوه دادن خدمات نظام در استان را آب ریختن در آسیاب دشمنان نظام دانست، اظهار کرد: ترویج معروفات و پیشگیری از منکرات جزو وظایف ستاد امر به معروف است.

محمود الله مرادی با بیان اینکه ستاد امر به معروف ستاد مچگیری نیست بلکه روشمند و ایجابی و با تمرکز بر فعالیت‌های فرهنگی انجام وظیفه می‌کند و فعالیت‌های سلبی را تعطیل کرده است، ادامه داد: تخلفات و منکرات زیادی به ستاد امر به معروف گزارش می‌شود از آنجا که حفظ آبرو حیثیت افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اجازه نخواهیم داد که آبروی افراد جامعه از بین برود.

وی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور بر فسادستیزی و پاک‌دستی مسئولان دولتی، یادآور شد: دبیران ستاد امر به معروف در راستای ترویج معروفات و پیشگیری از اشاعه منکرات و فساد در جامعه به ویژه در محیط اداری و در رابطه با مسئولان تذکرات لازم را ارایه دهند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با عنوان اینکه دولت در کردستان باید نماد مردم و نظام اسلامی باشد، بیان کرد: مسئولیت باید به افرادی واگذار شود که در راستای حفظ و ترویج ارزش‌های انقلاب تلاش کنند اگر مسئولی تنها برای رئیس شدن مسوولیت می‌گیرد باید کناره‌گیری کند.

الله مرادی زیرسوال بردن خدمات دولت و کمرنگ جلوه دادن خدمات نظام در استان را آب ریختن در آسیاب دشمنان نظام دانست، گفت: ستاد امر به معروف همراه و همدل دولت است و انتظار می رود استاندار کردستان با این ستاد ارتباط تنگاتگی داشته باشد.

کد خبر 25441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha