10 درصد جمعیت کردستان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

سرویس کردستان - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰ درصد جمعیت هدف استان، دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: افرادی که نوبت دوم و یا سوم واکسن خود را دریافت نکرده‌اند در اسرع وقت به نزدیک‌ترین خانه بهداشت، پایگاه سلامت و یا مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه کنند.

به گزارش کرد پرس، بهروز اخوان با بیان اینکه ۲ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۹۲۹ دُز واکسن تا این لحظه به استان تحویل شده و از این تعداد ۳۹۴ هزار و ۳۸۱ دُز باقیمانده است، گفت: تاکنون 2 میلیون و ۱۲۴ هزار و ۳۲۰ دُز واکسن با احتساب سه نوبت در استان به گروه‌های هدف تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۸۷ هزار و ۵۷۹ نفر معادل ۸۱ درصد جمعیت، نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند، اظهار کرد: ۸۹۳ هزارو ۵۱۹ نفر نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند که ۶۶ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: ۱۴۳ هزار و ۲۲۲ نفر در استان نیز، در قالب دُز بوستر ( نوبت سوم) واکسینه شده‌اند که ۱۰ درصد جمعیت را شامل می‌شود.

اخوان با بیان اینکه ۶۵ درصد مادران باردار نوبت اول و ۳۸ درصد آنان نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد دانش‌آموزان نوبت اول و ۷۶ درصد نیز نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند.

وی یادآور شد: ۸۵ درصد نوجوانان در استان با دریافت نوبت اول و ۷۶ درصد نیز در قالب نوبت دوم واکسن کرونا، علیه این ویروس واکسینه شده‌اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با قدردانی از مشارکت حداکثری مردم در برنامه واکسیناسیون علیه کرونا و با توجه به شیوع نوع جدید ویروس در دنیا و اهمیت ایمن سازی جامعه در کنترل این بیماری، بیان کرد: افرادی که نوبت دوم و یا سوم واکسن خود را دریافت نکرده‌اند در اسرع وقت به نزدیک‌ترین خانه بهداشت، پایگاه سلامت و یا مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه کنند.

اخوان با بیان اینکه تزریق نوبت سوم واکسن کرونا ایمنی در برابر سویه امیکرون را افزایش می‌دهد، گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا ضرورت دارد همه شهروندان بالای ۱۸ سال که سه ماه از زمان تزریق نوبت دوم واکسن‌های کرونا شامل سینوفارم، برکت و بهارت آنها سپری شده، برای دریافت سومین دُز واکسن به مراکز فعال واکسیناسیون مراجعه کنند.

کد خبر 25086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha