147 میلیون مترمکعب گاز CNG در کردستان مصرف شد

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، در جایگاه های سی ان جی استان کردستان 147 میلیون و 58 هزار و 233 مترمکعب گازمصرف شده است.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله گری در مورد اهمیت جایگاه های سی ان جی، گفت: یارانه های عظیم انرژی در بخش حمل و نقل چالش جدی اقتصاد ایران در دهه های اخیر بوده است و وابستگی چرخه تحرک کشور به فرآورده های نفتی در قسمت بنزین و گازوئیل از دو منظر سیاسی و اقتصادی نقطه بسیار آسیب پذیر محسوب می شود.

وی افزود: آزادسازی قیمت بنزین، سهمیه بندی بنزین و گازوئیل، گازسوز کردن خودروها و توسعه همه جانبه حمل و نقل عمومی به عنوان راهکارهای مورد نظر برای خروج از این بحران توصیه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه در حوزه سی ان جی پارسال تا پایان آذر 136 میلیون و 711 هزار و 565 مترمکعب گاز مصرف شد، اظهار کرد: امسال نیز در همین مدت در جایگاه های سی ان جی 147 میلیون و 58 هزار و 233 مترمکعب گاز در استان مصرف شد که 8 درصد افزایش نشان می دهد.

فعله گری ادامه داد: مشترکان کردستانی در بخش سوخت خودرو (CNG) در آذر ماه امسال 16 میلیون و 69 هزار و 772 مترمکعب گاز طبیعی مصرف کردند که این رقم در سال گذشته 13 میلیون و 679 هزار و 49 مترمکعب بود و نشان از افزایش 17 درصدی دارد.

کد خبر 24950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha