توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در کردستان یک ضرورت است

سرویس کردستان - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های بدسرپرست برای ایجاد درآمد پایدار یکی از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به‌ گزارش کرد پرس، لیلا آژیر چهارشنبه شب در نشست مشترک با مدیرکل میراث فرهنگی کردستان، گفت: بانوان کردستانی در زمینه‌های مختلف از جمله تولید محصولات صنایع‌ دستی دارای ایده‌ها و استعدادهای خوبی هستند و تلاش این اداره‌ کل شناسایی مشکلات و برنامه‌ریزی برای برطرف کردن دغدغه‌ها و مسائل آنها است.

وی افزود: باید همزمان با توانمندسازی زنان برای تولید محصولات مشاغل ‌خانگی و صنایع ‌دستی در راستای عرضه محصولات و مرتبط کردن آنها با بازارهای فروش هم تلاش کنیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کردستان ابراز امیدواری کرد با همکاری متولیان این حوزه، از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های بدسرپرست استفاده شود.

زنان نقش بسزایی در تولید محصولات صنایع ‌دستی دارند

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان نیز اظهار کرد: زنان نقش بسزایی در تولید محصولات صنایع‌ دستی و توسعه مشاغل خانگی در استان دارند.

یعقوب گویلیان ادامه داد: یکی از راه‌های رونق اقتصادی و ایجاد فضای کسب ‌و کار در استان، توجه به بخش صنایع ‌دستی است که می‌تواند نقش مهمی در توسعه مشاغل خانگی داشته باشد.

وی یادآوور شد: دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی با هدف توانمندسازی بانوان در سطح استان به‌ صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان بیان کرد: این اداره‌ کل به عنوان نهاد متولی در حوزه صنایع ‌دستی آمادگی لازم دارد تا با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کردستان و در راستای ارتقا شایستگی‌های حرفه‌ای و توانمندسازی اقتصادی زنان، زمینه را برای حضور در دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی برای آنها فراهم کند.

در پایان جلسه مقرر شد لیستی از رشته‌ها و دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی برای جامعه هدف، توسط اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان تهیه و به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ارائه شود و همچنین به منظور دستیابی به نتیجه بهتر در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای بانوان سرپرست خانوار و حمایت از آن‌ها جلسه‌ای با دستور کار مشخص برنامه‌ریزی و برگزار شود.

کد خبر 24782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha