موانع پیش‌روی کارگاه‌های صنایع دستی سنندج رفع می‌شود

سرویس کردستان - سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‎دستی سنندج گفت: موانع و مشکلات پیش‎روی هنرمندان و فعالان کارگاه‌‌های صنایع‌دستی این شهرستان به منظور حرکت در مسیر رونق تولید، بررسی و رفع می‌شود.

به گزارش کرد پرس، پیام مجیدی در بازدید و بررسی از کارگاه‌های صنایع دستی سنندج و روستای نوره این شهرستان، گفت: سنندج دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه صنایع دستی است که می‌توان با برنامه‌ریزی راهبردی گامی مثبت برای اشتغال‌زایی و رفع مشکل بیکاری در شهرستان برداشت.

وی افزود: روستای ننله یکی از روستاهای موفق در حوزه صنایع دستی سنندج است که با راه‌اندازی کارگاه‌های متعددی از جمله کارگاه‌ البسه‌ محلی، گلیم بافی، قالی بافی، ارغوان بافی، نازک کاری، خراطی و چرم دوزی، برای بیش از 26 نفر شغل ایجاد کرده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سنندج اظهار کرد: برای تسهیل در ارائه تسهیلات به فعالان این حوزه توسط بانک‌های عامل، پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا بتوانیم بیش از پیش شاهد رونق تولید صنعتگران در شهرستان باشیم.

مجیدی توسعه صنایع دستی شهرستان را راهکاری مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد و ادامه داد: حمایت از تولیدکنندگان واقعی و رفع موانع پیش روی فعالان صنایع دستی را وظیفه خود می‌دانیم و با جدیت آن را پیگیری می کنیم.

وی یادآور شد: امیدواریم با توجه به استقبالی که از صنایع‌دستی سنندج می‌شود در توسعه کارگاه‌های صنایع‌دستی و به تبع آن اشتغال نیروی‌ کار موثر باشیم.

کد خبر 24670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha