عضو ارشد جماعت عدالت: کردها از تشکیل دولت توافقی در عراق حمایت می کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد جماعت عدالت کردستان با اشاره به اینکه کردها از تشکیل دولت توافق در عراق حمایت می کنند اعلام کرد نامزد پس ریاست جمهوری عراق هنوز مشخص نشده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "سلیم حمزه" در این باره گفت: کردها تاکنون تصمیم نهایی را درباره مشخص کردن نامزدهای پست ریاست جمهوری نگرفته اند و بعد از اولین جلسه مجلس، چند شخصیت برای این پست مطرح خواهند شد.

سلیم حمزه افزود: موضوع انتخاب یا عدم انتخاب سران کنونی قوای عراق برای دوره جدید، تاکنون مورد بحث قرار نگرفته است و اتحادیه میهنی همچنان بر انتخاب برهم صالح برای ریاست جمهوری عراق در دوره جدید تأکید دارد.

عضو ارشد جماعت عدالت گفت: اکثر نیروها و جریانات کرد، از تشکیل دولت براساس توافق مورد نظر احزاب [عمدتا شیعه] عضو "چارچوب هماهنگی" حمایت می کنند و آن را برای وضعیت عراق در شرایط کنونی، بهتر می دانند. در نتیجه کلیه جزئیات در این باره، به برگزاری اولین جلسه پارلمان بستگی خواهد داشت.

یادآور می شود نیروهای سیاسی شیعه و سنی و کرد در عراق هنوز هیچ نامزدی برای پست های سه گانه اصلی در حاکمیت عراق معرفی نکرده اند و رایزنی داخلی بین هر کدام از این گروههای هویتی عراق ادامه دارد.

کد خبر 24410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha