دید افقی در مهاباد به کمتر از ٢٠ متر رسید

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: مه غلیظ صبحگاهی دید افقی در محورهای این شهرستان را به ۲۰ متر کاهش داده و رانندگان را مجبور به استفاده از چراغ مه‌شکن کرده است.

محسن خادمی به خبرنگار کردپرس گفت: مه غلیظ از بامداد امروز دید افقی را در محور مهاباد به ارومیه به ویژه در حد فاصله سد حسنلو به کمتر از ۲۰ متر کاهش داده و موجب کندی تردد در آن شده است.

او ادامه داد: همچنین فاصله دید افقی در گردنه‌های "زمزیران" و "جواله رشان" واقع در مسیر مهاباد به سمت سردشت نیز به کمتر از ۳۰ متر کاهش یافته است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد با بیان اینکه هم اکنون مه غلیظ دید افقی را در مسیر مهاباد- بوکان به فاصله ۲۵ کیلومتر به کمتر از ۳۰ متر رسیده است، اظهار داشت: رانندگان هنگام تردد در محورهای این شهرستان باید با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی در محورهای مواصلاتی این شهرستان حرکت کنند.

او از رانندگان خواست با توجه به کاهش دید افقی، برودت هوا و شبنم در محورهای مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، با احتیاط و رعایت فاصله طولی رانندگی کرده و قبل از حرکت نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

خادمی بیان کرد: امسال برای تسریع در عملیات راهداری و برف‌روبی در این شهرستان علاوه بر راهدارخانه مرکزی، راهدارخانه "کیتکه" (گردنه جواله‌ره‌شان) و "کله‌گاوی" (گردنه زمزیران) در مسیر مهاباد - سردشت، "قره‌بلاغ" (مسیر مهاباد- بوکان) و سه راهداری سیار در این شهرستان نیز فعال است.

گفتنی است؛ طبق اعلام اداره هواشناسی با شمالی شدن جریان های جوی و ریزش هوا سرد در این منطقه پیش بینی می شود دمای هوا کاهش پیدا کند از اینرو لازم است رانندگان در این مدت قبل از ترد در جاده‌ها و به‌ویژه گردنه‌های این شهرستان از وضعیت آنها با خبر شوند.

کد خبر 24298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha