94 درصد دانش آموزان کردستان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

سرویس کردستان - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه ۹۴ درصد دانش آموزان کردستانی نوبت اول واکسن کرونا را دربافت کرده اند، گفت: ۷۵ درصد نیز با دریافت نوبت دوم واکسن نیز در برابر این بیماری مصون شده اند.

به گزارش کرد پرس، بهروز اخوان گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۹۳ هزار و ۸۳۷ دُز واکسن کرونا در استان در قالب نوبت های اول، دوم و سوم تزریق شده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۶۶ هزار و ۷۲۲ نفر معادل ۷۹ درصد جمعیت، نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند، افزود: ۸۵۸ هزارو ۷۲۹ نفر نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند که ۶۴ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه ۸۴ درصد نوجوانان استان در قالب نوبت اول و ۷۵ درصد آنان با دریافت نوبت دوم در برابر کرونا واکسینه شده‌اند، اظهار کرد: تا اکنون ۶۲ درصد مادران باردار در قالب نوبت اول و ۳۲ درصد آنان نیز با دربافت نوبت دوم واکسن در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

اخوان با بیان اینکه ۹۴ درصد دانش آموزان کردستانی نوبت اول واکسن کرونا را دربافت کرده اند، ادامه داد: ۷۵ درصد نیز با دریافت نوبت دوم واکسن نیز در برابر این بیماری مصون شده اند.

وی با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۱۲۹ دُز واکسن تا این لحظه به استان تحویل شده است، یادآور شد: از این تعداد ۴۷۴ هزار و ۵۲۹ دُز باقیمانده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: افرادی که موعد دریافت دز دوم و سوم آنها فرا رسیده است هر چه سریعتر برای واکسیناسیون اقدام کنند چراکه تاخیر زیاد در بین دو دُز کاهش تاثیر ایمنی زایی واکسن را در پی دارد.

کد خبر 24163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha